HLAVICA, Michal. Modelové řešení archeologické prezentace produktem (Model Solution of Archaeological Presentation by Product). Online. In e-learningová podpora kurzu. Masarykova univerzita, 2014, 10 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Modelové řešení archeologické prezentace produktem
Name (in English) Model Solution of Archaeological Presentation by Product
Authors HLAVICA, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition e-learningová podpora kurzu, 10 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study Archaeology, anthropology, ethnology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Kurz na elf.phil.muni.cz
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00085624
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) popularizace; týmový management; public relations
Keywords in English popularization; team management; public relations
Tags archeologie, popularizace vědy, public relations, rivok, týmový management
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 1/4/2016 17:11.
Abstract
Získání schopnosti seberealizace, úspěšného vývoje a prezentace pomocí vytvářeného produktu pro odbornou či laickou veřejnost (např. desková hra, komiks, interaktivní výuková webová aplikace, film, audiovizuální výstup pro základní školy, interaktivní turistický průvodce, atd.). Meze kreativitě se nekladou, jedinou podmínkou je spojitost s oborem archeologie. V průběhu vyhledávání vhodné poptávky po produktu, který bude mít dostatečný potenciál úspěšnosti ve vybrané cílové skupině, vývoje, realizace a prezentace, si studenti osvojí a rozvinou schopnosti a zkušenosti efektivního řešení problémů, kreativity, ICT znalostí, spolupráce v realizačním týmu, konkurenceschopnosti ve sféře produktové strategie, práce na projektu a prezentace. Všechny zmíněné schopnosti a zkušenosti přesahují sféru oborového zaměření a napomáhají tak v širším uplatnění na trhu práce.
Abstract (in English)
Attaining the ability of self-realization, successful development and presentation through a product in the making for both professional and lay public (e.g. interactive educational web application, audio-visual performance for primary schools, interactive tourist guide, board game, etc.). There are no limits to creativeness – the only condition is connection to the field of archaeology. In the course of searching for a suitable demand for a product that will have sufficient potential of success rate in the selected target audience, and in the course of development, realization and presentation students will embrace and develop abilities and experience of effective problem solving, of creativeness, ICT knowledge, co-operation in implementation team, competitiveness in the area of product strategy, working on the project and presenting. All the abilities in question exceed the area of professional focus and thus improve chances to succeed in the labour market.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0230, interní kód MUName: Inovace výuky archeologie a muzeologie pro praxi v kontextu mezioborové a mezinárodní spolupráce
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 2/6/2024 03:03