2015
Tradition of museum pedagogy in the Czech Republic and the role of Brno museology in its development
JAGOŠOVÁ, Lucie a Lenka MRÁZOVÁZákladní údaje
Originální název
Tradition of museum pedagogy in the Czech Republic and the role of Brno museology in its development
Název česky
Tradice muzejní pedagogiky v České republice a role brněnské muzeologie na jejím vývoji
Autoři
JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka MRÁZOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Museologica Brunensia, Brno, Masarykova univerzita, 2015, 1805-4722
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00085644
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
muzejní pedagogika; výuka muzeologie; Masarykova univerzita; kurikulum muzeologie
Klíčová slova anglicky
museum pedagogy; education in museology; Masaryk University; curriculum of museology
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 1. 2019 10:47, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
V originále
Museum pedagogy with all its theoretical and practical aspects is a discipline, which in the Czech Republic currently experiences a period of boom. The past twenty years of unrestricted development, when museums ceased to serve as a tool of official propaganda and returned to free interpretation of their collections, saw not only an increase in interest of the society in museums but also a struggle of museums for new audience. From a practical view we thus find a wide offer of activities and fringe programmes of various quality, and on a theoretical level we can follow up the interest of museologists and pedagogues in the hinterland of the discipline. Museum pedagogy in the Czech Republic rests on a solid base of a long-time tradition. The paper gives a brief overview of the development of this discipline in the Czech Republic both on a theoretical level and from the view of education at the Masaryk University in Brno.
Česky
Muzejní pedagogika ve své teoretické i prakticistní rovině je oborem, který v České republice zažívá úspěšné období. Za posledních dvacet let vývoje společnosti, kdy muzea přestala být nástrojem režimních sdělení, ale vrátila se ke svobodné interpretaci sbírek, stoupl nejen zájem společnosti o muzea, ale především zájem muzeí o návštěvníky. V prakticistní rovině tak v různorodé kvalitě nacházíme pestrou nabídku aktivit a doprovodných programů, v teoretické rovině můžeme sledovat zájem muzeologů i pedagogů o zázemí oboru. Zázemí muzejní pedagogiky v České republice stojí ovšem na pevných základech dlouholeté tradice. Příspěvek je krátkým připomenutím vývoje oboru v České republice jak v rovině teoretické, tak i v rovině jeho výuky na Masarykově univerzitě v Brně.
Návaznosti
MUNI/A/1130/2014, interní kód MU |
|