NEPIVODOVÁ, Linda. Are Students and Teachers Ready for Computer-based Language Exams? A Comparison of Test Mode Delivery. In 12th EALTA Conference 2015, 28.-31. 5. 2015, University of Copenhagen, Copenhagen, Denmark. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Are Students and Teachers Ready for Computer-based Language Exams? A Comparison of Test Mode Delivery
Autoři NEPIVODOVÁ, Linda (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 12th EALTA Conference 2015, 28.-31. 5. 2015, University of Copenhagen, Copenhagen, Denmark, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Dánsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00085648
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Language Testing Technology; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Washback
Štítky rivok
Změnil Změnil: Jeffrey Alan Vanderziel, B.A., učo 37043. Změněno: 6. 4. 2016 12:19.
Anotace
The project explores language examinations administered by the Department of English and American Studies at the Faculty of Arts, Masaryk University, Brno. The exams measure progress of the students at advanced and proficient levels of English during their first two semesters. This study compares and contrasts the pencil and paper and the computer-based versions of these exams. It attempts to identify possible differences in the two modes of administration, and primarily investigates students' as well as teachers' opinions and feelings re the two modes. The research approach adopted in this study can be characterized as a mixed one. The quantitative component comprises the analysis of students' test and questionnaire results and the qualitative data collection methods used include focus groups, hot feedback, and group level assessment. The study is still in progress, so the conclusions are not yet final but some tendencies in student and teacher opinions and preferences will be presented.
Návaznosti
MUNI/A/1246/2014, interní kód MUNázev: Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III (Akronym: NDALLR3)
Investor: Masarykova univerzita, Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 18:42