B 2015

Transparentní intenzionální logika jako characteristica universalis a calculus ratiocinator

RACLAVSKÝ, Jiří, Petr KUCHYŇKA a Ivo PEZLAR

Základní údaje

Originální název

Transparentní intenzionální logika jako characteristica universalis a calculus ratiocinator

Název anglicky

Transparent Intensional Logic as Characteristica Universalis and Calculus Ratiocinator

Autoři

RACLAVSKÝ, Jiří, Petr KUCHYŇKA a Ivo PEZLAR

Vydání

1. vyd. Brno, 312 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-7973-1

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 11. 2016 15:03, Ing. Mgr. Zdeňka Jastrzembská, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha Transparentní intenzionální logika jako characteristica universalis a calculus ratiocinator podává základy Transparentní intenzionální logiky (TIL), kterou vyvinul v novozélandské emigraci logik a filosof Pavel Tichý. Kniha se soustřeďuje na pojednání TIL jako logiky sui generis. To vedlo v mnoha směrech k překročení dosavadních hranic TIL a je tak podána řada zcela nových poznatků. TIL není představována, tak jako doposud, jen jako určitá characteristica universalis. TIL je totiž neméně pozoruhodný calculus ratiocinator.

Anglicky

The book Transparent Intensional Logic as Characteristica Universalis and Calculus Ratiocinator provides the foundations of Transparent Intensional Logic (TIL) which was developed by the logician and philosopher Pavel Tichý in his New Zealand exile. The book focuses on TIL as a logic sui generis. This lead to the expansion of its former boundaries and many quite new findings are presented. Not only that TIL is a powerful characteristica universalis. TIL is also a noteworthy calculus ratiocinator.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0216, interní kód MU
Název: Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (Akronym: logika-ramec-rozvoje)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání