PTÁČEK, Petr. Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole. In XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole
Název česky Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole
Název anglicky Mnemonics for the Teaching of Inorganic Nomenclature in Lower Secondary School
Autoři PTÁČEK, Petr.
Vydání XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Chemické názvosloví, anorganická chemie, mnemotechnické pomůcky
Klíčová slova anglicky Chemical nomenclature, inorganic chemistry, mnemonics
Změnil Změnil: Mgr. Petr Ptáček, Ph.D., učo 23751. Změněno: 25. 2. 2016 12:23.
Anotace
Prezentace popisuje metodu využití mnemotechnických pomůcek při výuce anorganického názvosloví v rámci výuky chemie 8. ročníku základní školy. Jako jeden z klíčových aspektů rozebírá vliv mnemotechnických pomůcek na pochopení názvoslovných principů. V příspěvku je uveden výzkum založený na porovnání klasifikačního hodnocení žáků vyučovaných anorganické názvosloví s použitím mnemotechnických pomůcek a žáků vyučovaných klasickými pedagogickými postupy bez mnemotechnických pomůcek.
Anotace anglicky
The presentation describes a method of using mnemonics for teaching inorganic nomenclature within chemistry teaching 8th grade elementary school. As one of the key aspects analyzes the impact of mnemonics to understand nomenclatural principles. The paper gives a survey based on a comparison of final grade pupils taught inorganic terminology using mnemonics and pupils taught by traditional teaching methods without mnemonics.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 08:45