k 2015

Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole

PTÁČEK, Petr

Základní údaje

Originální název

Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole

Název česky

Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole

Název anglicky

Mnemonics for the Teaching of Inorganic Nomenclature in Lower Secondary School

Autoři

Vydání

XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Chemické názvosloví, anorganická chemie, mnemotechnické pomůcky

Klíčová slova anglicky

Chemical nomenclature, inorganic chemistry, mnemonics
Změněno: 25. 2. 2016 12:23, Mgr. Petr Ptáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentace popisuje metodu využití mnemotechnických pomůcek při výuce anorganického názvosloví v rámci výuky chemie 8. ročníku základní školy. Jako jeden z klíčových aspektů rozebírá vliv mnemotechnických pomůcek na pochopení názvoslovných principů. V příspěvku je uveden výzkum založený na porovnání klasifikačního hodnocení žáků vyučovaných anorganické názvosloví s použitím mnemotechnických pomůcek a žáků vyučovaných klasickými pedagogickými postupy bez mnemotechnických pomůcek.

Anglicky

The presentation describes a method of using mnemonics for teaching inorganic nomenclature within chemistry teaching 8th grade elementary school. As one of the key aspects analyzes the impact of mnemonics to understand nomenclatural principles. The paper gives a survey based on a comparison of final grade pupils taught inorganic terminology using mnemonics and pupils taught by traditional teaching methods without mnemonics.