2015
Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole
PTÁČEK, PetrZákladní údaje
Originální název
Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole
Název česky
Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole
Název anglicky
Mnemonics for the Teaching of Inorganic Nomenclature in Lower Secondary School
Autoři
Vydání
XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Chemické názvosloví, anorganická chemie, mnemotechnické pomůcky
Klíčová slova anglicky
Chemical nomenclature, inorganic chemistry, mnemonics
Změněno: 25. 2. 2016 12:23, Mgr. Petr Ptáček, Ph.D.
V originále
Prezentace popisuje metodu využití mnemotechnických pomůcek při výuce anorganického názvosloví v rámci výuky chemie 8. ročníku základní školy. Jako jeden z klíčových aspektů rozebírá vliv mnemotechnických pomůcek na pochopení názvoslovných principů. V příspěvku je uveden výzkum založený na porovnání klasifikačního hodnocení žáků vyučovaných anorganické názvosloví s použitím mnemotechnických pomůcek a žáků vyučovaných klasickými pedagogickými postupy bez mnemotechnických pomůcek.
Anglicky
The presentation describes a method of using mnemonics for teaching inorganic nomenclature within chemistry teaching 8th grade elementary school. As one of the key aspects analyzes the impact of mnemonics to understand nomenclatural principles. The paper gives a survey based on a comparison of final grade pupils taught inorganic terminology using mnemonics and pupils taught by traditional teaching methods without mnemonics.