HOVOŘÁKOVÁ, Ivana. Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka – představení současného výzkumu. In Vysokoškolské studium bez bariér. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka – představení současného výzkumu
Název anglicky Language Learning Strategies in Blind Students of English Language as a Foreign Language- Introduction of Current Research
Autoři HOVOŘÁKOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Vysokoškolské studium bez bariér, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00085773
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky strategie učení; strategie učení se cizímu jazyku; zrakově postižení; nevidomí; anglický jazyk jako cizí jazyk; případová studie
Klíčová slova anglicky learning strategies; foreign language learning strategies; visually impaired; the blind; English language as a foreign language; case study
Změnil Změnila: Mgr. Ivana Hovořáková, Ph.D., učo 104817. Změněno: 3. 4. 2016 16:59.
Anotace
Strategie učení se cizímu jazyku patří k aktuálním didakticko-pedagogickým tématům. Vlčková je definuje jako soubory postupů používaných žáky k usnadnění získávání, zapamatování, znovu vybavení a používání informací v procesu učení (se) cizímu jazyku. Dosavadní výzkumy věnované strategiím učení se soustředily zejména na většinovou populaci. Poznatky o strategiích učení se cizímu jazyku v rámci speciálního vzdělávání jsou nedostatečné, v českém prostředí téměř nulové. Cílem tohoto příspěvku je nastínit potenciál strategií učení se cizímu jazyku a představit současný výzkum strategií učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka na českých vysokých školách.
Anotace anglicky
Language learning strategies belong among contemporary didactic-educational topics. Vlčková defines them as sets of steps taken by learners to make information acquisition, remembering, recollection and usage in foreign language learning process easier. Research in language learning strategies has so far focused on majority population. Knowledge about language learning strategies in special education is insufficient, in Czech environment almost non-existent. This paper will explain the potential of language learning strategies and will introduce current research into language learning strategies in blind university students in the Czech Republic.
Návaznosti
MUNI/A/1137/2014, interní kód MUNázev: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Akronym: AKTEV IV)
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 05:01