2015
Financial Literacy: An International Comparison between Germany and the Czech Republic
SVOBODA, Martin a Alexander ZURECKZákladní údaje
Originální název
Financial Literacy: An International Comparison between Germany and the Czech Republic
Autoři
SVOBODA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Alexander ZURECK (276 Německo, domácí)
Vydání
Brno, European Financial Systems 2015. Proceedings of the 12th International Scientific Conference, od s. 704-709, 6 s. 2015
Nakladatel
Masaryk University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/15:00085794
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-7962-5
UT WoS
000370679200092
Klíčová slova anglicky
nancial literacy; financial education; decision making; Germany; Czech Republic
Změněno: 18. 3. 2016 12:16, Mgr. Bc. Hana Bohrnová, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper analyzes the financial decision making of students from Germany and from the Czech Republic. The countries have different financial education strategies to improve financial literacy. This has impacts on students’ financial decision making. In comparison, German students favor traditional financial products like call money, saving books, life insurance, and funds. Students from Czech Republic invest more than the average in real estates and in capital market products like stocks, corporate bonds, and government bonds.
Návaznosti
MUNI/A/1127/2014, interní kód MU |
|