2015
Inkluzivní vzdělávání v muzeu
JAGOŠOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Inkluzivní vzdělávání v muzeu
Název anglicky
Inclusive learning in the museum
Autoři
JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Banská Bystrica, Múzeum ako forma edukácie v spoločnosti, od s. 79-89, 11 s. 2015
Nakladatel
Zväz múzeí na Slovensku, Múzeum SNP Banská Bystrica
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00085880
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-89514-36-6
Klíčová slova česky
sociální inkluze; muzeum; návštěvníci; speciální vzdělávací potřeby; inkluzivní muzejní pedagogika
Klíčová slova anglicky
social inclusion; museum; visitors; special needs; inclusive museum pedagogy
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 6. 3. 2016 15:28, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Sociální a edukační funkce představuje jeden z hlavních úkolů práce muzea. Spočívá mimo jiné v zajištění fyzické a smyslové dostupnosti muzea. Tedy nejen v odstranění bariér, ale i v koncipování edukačních aktivit s ohledem na speciální potřeby návštěvníků. Příspěvek vymezuje základní pojmy a charakterizuje skupiny návštěvníků se speciálními vzdělávacími potřebami. Závěrečná část textu konkretizuje aktuální stav problematiky v českém prostředí.
Anglicky
Social and educational function is one of key tasks of museum work. It also means arranging of physical and sensual accessibility of museum, not only eliminating of barriers but conception of educative activities reflecting special needs of museum visitors. Paper characterize basic terminology and visitor groups with special needs. Final part of text specifies actual state of problematic in Czech environment.