e 2015

Psychologické aspekty muzejní edukace

JAGOŠOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Psychologické aspekty muzejní edukace

Název česky

Psychologické aspekty muzejní edukace

Název anglicky

Psychological aspects of museum education

Vydání

12 s. 2015

Nakladatel

Metodické centrum muzejní pedagogiky

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

muzejní edukace; muzejní psychologie; neuromuzeologie

Klíčová slova anglicky

museum education; museum psychology; neuromuseology
Změněno: 18. 2. 2016 12:37, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.

Anotace

V originále

Text se zaměřuje na klíčové psychologické aspekty, které pro vykonávání své profese ve vztahu k návštěvníkům, ostatním kolegům i sobě samému muzejní pedagog potřebuje teoreticky znát a prakticky ovládat. Cílem textu je poskytnout podněty k osvojení základních psychologických pojmů a jevů, zejména z oblasti pedagogické, vývojové a sociální psychologie a duševní hygieny. Text akcentuje přímou využitelnost poznatků do muzejně-pedagogické praxe.

Anglicky

Paper aims to key psychological aspects necessary for professionals in museum education for their relation to museum audiences, colleagues and themselves, to know theoretically and use practically. Text provides key impulses in the field of applied psychological disciplines, especially in pedagogical, developmental, social and health psychology. Paper prefere the direct applicability of findings into museum educational practice.