2015
Psychologické aspekty muzejní edukace
JAGOŠOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Psychologické aspekty muzejní edukace
Název česky
Psychologické aspekty muzejní edukace
Název anglicky
Psychological aspects of museum education
Autoři
Vydání
12 s. 2015
Nakladatel
Metodické centrum muzejní pedagogiky
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
muzejní edukace; muzejní psychologie; neuromuzeologie
Klíčová slova anglicky
museum education; museum psychology; neuromuseology
Změněno: 18. 2. 2016 12:37, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
V originále
Text se zaměřuje na klíčové psychologické aspekty, které pro vykonávání své profese ve vztahu k návštěvníkům, ostatním kolegům i sobě samému muzejní pedagog potřebuje teoreticky znát a prakticky ovládat. Cílem textu je poskytnout podněty k osvojení základních psychologických pojmů a jevů, zejména z oblasti pedagogické, vývojové a sociální psychologie a duševní hygieny. Text akcentuje přímou využitelnost poznatků do muzejně-pedagogické praxe.
Anglicky
Paper aims to key psychological aspects necessary for professionals in museum education for their relation to museum audiences, colleagues and themselves, to know theoretically and use practically. Text provides key impulses in the field of applied psychological disciplines, especially in pedagogical, developmental, social and health psychology. Paper prefere the direct applicability of findings into museum educational practice.