k 2015

Dvířkový lalůček jako efektivní rekonstrukce při léčbě hluboké elektrické popáleniny části ruky u 2,5 letého chlapce – kazuistika

BARTOŠKOVÁ, Jana, Radomír MAGER, Michaela HROMANÍKOVÁ, Jitka VOKURKOVÁ, Ivan SUCHÁNEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Dvířkový lalůček jako efektivní rekonstrukce při léčbě hluboké elektrické popáleniny části ruky u 2,5 letého chlapce – kazuistika

Název česky

Dvířkový lalůček jako efektivní rekonstrukce při léčbě hluboké elektrické popáleniny části ruky u 2,5 letého chlapce – kazuistika

Název anglicky

Doors flap as an effective reconstruction in the treatment of deep electrical burns of the hand at the 2.5-year-old boy - case report

Autoři

BARTOŠKOVÁ, Jana, Radomír MAGER, Michaela HROMANÍKOVÁ, Jitka VOKURKOVÁ, Ivan SUCHÁNEK a Martin FIALA

Vydání

XX. výroční konference Společnosti popáleninové medicíny, 2015

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-210-7875-8

Klíčová slova česky

Lalok, elektrická popálenina, rekonstrukce, ranné dětství

Klíčová slova anglicky

Flap, electrical burns, reconstruction, early childhood
Změněno: 17. 1. 2016 22:23, MUDr. Radomír Mager, Ph.D.

Anotace

V originále

Ruce jsou velmi komplikovanou anatomickou částí lidského těla s mnoha důležitými funkcemi, jimiž člověk vstupuje do interakce s okolím. Mezi funkce ruky patří funkce manipulační, smyslová, komunikační a opěrná. U dítěte cvičí především smysly, rozvíjí paměť, fantazii, myšlení, řeč, působí i na city a pomáhají vytvářet povahu dítěte. Ruce používáme většinou automaticky a bezmyšlenkovitě, ale i vědomě k sebeobsluze, k práci, k potěšení sebe i druhých. Nejvíce si je však a jejich funkci uvědomujeme, až když nás bolí, nebo když jim něco schází. Touto kazuistikou bychom chtěli připomenout význam ruky u dítěte a seznámit vás s naší zkušeností s rekonstrukcí ruky dvířkovým lalokem v ranném dětském věku.

Česky

Ruce jsou velmi komplikovanou anatomickou částí lidského těla s mnoha důležitými funkcemi, jimiž člověk vstupuje do interakce s okolím. Mezi funkce ruky patří funkce manipulační, smyslová, komunikační a opěrná. U dítěte cvičí především smysly, rozvíjí paměť, fantazii, myšlení, řeč, působí i na city a pomáhají vytvářet povahu dítěte. Ruce používáme většinou automaticky a bezmyšlenkovitě, ale i vědomě k sebeobsluze, k práci, k potěšení sebe i druhých. Nejvíce si je však a jejich funkci uvědomujeme, až když nás bolí, nebo když jim něco schází. Touto kazuistikou bychom chtěli připomenout význam ruky u dítěte a seznámit vás s naší zkušeností s rekonstrukcí ruky dvířkovým lalokem v ranném dětském věku.