2015
Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů
STRÁNSKÁ, Zdenka, Sláva BRISUDOVÁ, Ivana POLEDŇOVÁ a František BAUMGARTNERZákladní údaje
Originální název
Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů
Název anglicky
Social competence of students enrolled on a teacher training programme - findings from research of Czech students
Autoři
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí), Sláva BRISUDOVÁ (703 Slovensko, domácí), Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika, domácí) a František BAUMGARTNER (703 Slovensko)
Vydání
1. vyd. Prešov, Manažérske rozhodovanie v kontexte situačných a osobnostných charakteristík, od s. 200-214, 15 s. 2015
Nakladatel
Bookman s.r.o., pre Fakultu manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00086026
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-8165-126-7
Klíčová slova česky
interpersonální charakteristiky; studenti učitelství; dominance; afiliance; adaptivní chování
Klíčová slova anglicky
interpersonal characteristics; teacher trainees; dominance; affiliation; adaptive behaviour
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 12. 2016 09:56, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Příspěvek referuje o výzkumu, jehož cílem byla analýza interpersonálních charakteristik studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků na vzorku 200 studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že studenti učitelství vykazují interpersonální charakteristiky velmi podobné zkušeným učitelům, tj. převážně adaptivní formy interpersonálního chování s příklonem k dominantním a afiliantním způsobům chování. Osobnostní vlastnosti učitele na 1. stupni ZŠ považují studenti učitelství za zásadní, avšak kvalitu svého studia z hlediska formování osobnostních vlastností studenti hodnotili převážně jako nedostatečnou.
Anglicky
In our contribution we present a study analyzing interpersonal characteristics of students enrolled on a teacher training programme for lower degrees of elementary schools. A questionnaire was completed by 200 teacher trainees. Our results indicated that teacher trainees were very similar to experienced teachers in their interpersonal trait profiles, which mostly included adaptive interpersonal behaviours with relatively strong dominance and affiliation components. While teacher trainees considered teacher's personality as an essential component of teaching, most of them viewed their present training programme as insufficient in promoting positive traits.