s 2015

Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue

SEDLÁČEK, Marek

Základní údaje

Originální název

Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue

Vydání

1. vyd. Brno, 113 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8108-6

Klíčová slova česky

výzkum; hudební preference; artificiální hudba; hudební styl; hudební výchova; hudba 20. století

Klíčová slova anglicky

research; music preference; art music; music style; music education; music of 20th century

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2016 09:28, doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

The proceedings contain full-text papers presented at the conference on music education entitled "Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue" organized by the Department of Music, the Faculty of Education, Masaryk University in Brno (CZ) on the 2nd of December 2015. The papers are focused on the problems of music preferences of young people as a important starting point for the current and future school music education. The authors theoretically reflect on the partial results of the extensive nationwide an worldwide empirical researches conducted by a team of academic staff and doctoral students of the above mentioned Department of Music in 2012–2015, especially research “Music Attitudes of University Students to the Contemporary Art Music” (MUNI/A/1309/2014).

Česky

Předkládaný sborník v anglickém jazyce obsahuje texty prezentované na hudebně výchovné konferenci s názvem „Hudební preference mládeže jako problém současné hudební výchovy“, kterou pořádala Katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně dne 2. 12. 2015. Studie jsou monotematicky zaměřeny na problematiku hudebních preferencí mladých lidí jako významné východisko pro současnou a především budoucí hudební výchovu. Autoři teoreticky reflektují dílčí výsledky extenzivních celonárodních a mezinárodních empirických výzkumů organizovaných výzkumným týmem z řad akademických pracovníků a doktorandů výše uvedeného pracoviště v letech 2012-2015, zvláště výzkumu Postoje vysokoškolských studentů ČR k soudobé artificiální hudbě (MUNI/A/1309/2014).