D 2015

Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka – představení současného výzkumu

HOVOŘÁKOVÁ, Ivana

Základní údaje

Originální název

Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka – představení současného výzkumu

Název anglicky

Language learning strategies in blind students of English language as a foreign language - introduction of current research

Vydání

1. vyd. Liberec, od s. 5-14, 10 s. 2015

Nakladatel

Technická univerzita v Liberci

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7494-228-0

Klíčová slova česky

strategie učení; strategie učení se cizímu jazyku; zrakově postižení; nevidomí; anglický jazyk jako cizí jazyk; případová studie

Klíčová slova anglicky

learning strategies; language learning strategies; visually impaired; the blind; English language as a foreign language; case study
Změněno: 9. 3. 2016 13:46, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Strategie učení se cizímu jazyku patří k aktuálním didakticko-pedagogickým tématům. Vlčková je definuje jako soubory postupů používaných žáky k usnadnění získávání, zapamatování, znovu vybavení a používání informací v procesu učení se cizímu jazyku. Dosavadní výzkumy věnované strategiím učení se soustředily zejména na většinovou populaci. Poznatky o strategiích učení se cizímu jazyku v rámci speciálního vzdělávání jsou nedostatečné, v českém prostředí téměř nulové. Cílem tohoto příspěvku je nastínit potenciál strategií učení se cizímu jazyku a představit současný výzkum strategií učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka na českých vysokých školách.

Anglicky

Language learning strategies belong among contemporary didactic-educational topics. Vlčková defines them as sets of steps taken by learners to make information acquisition, remembering, recollection and usage in foreign language learning process easier. Research in language learning strategies has so far focused on majority population. Knowledge about language learning strategies in special education is insufficient, in Czech environment almost non-existent. This paper will explain the potential of language learning strategies and will introduce current research into language learning strategies in blind university students in the Czech Republic.