2015
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka – představení současného výzkumu
HOVOŘÁKOVÁ, IvanaZákladní údaje
Originální název
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka – představení současného výzkumu
Název anglicky
Language learning strategies in blind students of English language as a foreign language - introduction of current research
Autoři
Vydání
1. vyd. Liberec, od s. 5-14, 10 s. 2015
Nakladatel
Technická univerzita v Liberci
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7494-228-0
Klíčová slova česky
strategie učení; strategie učení se cizímu jazyku; zrakově postižení; nevidomí; anglický jazyk jako cizí jazyk; případová studie
Klíčová slova anglicky
learning strategies; language learning strategies; visually impaired; the blind; English language as a foreign language; case study
Změněno: 9. 3. 2016 13:46, Dana Nesnídalová
V originále
Strategie učení se cizímu jazyku patří k aktuálním didakticko-pedagogickým tématům. Vlčková je definuje jako soubory postupů používaných žáky k usnadnění získávání, zapamatování, znovu vybavení a používání informací v procesu učení se cizímu jazyku. Dosavadní výzkumy věnované strategiím učení se soustředily zejména na většinovou populaci. Poznatky o strategiích učení se cizímu jazyku v rámci speciálního vzdělávání jsou nedostatečné, v českém prostředí téměř nulové. Cílem tohoto příspěvku je nastínit potenciál strategií učení se cizímu jazyku a představit současný výzkum strategií učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka na českých vysokých školách.
Anglicky
Language learning strategies belong among contemporary didactic-educational topics. Vlčková defines them as sets of steps taken by learners to make information acquisition, remembering, recollection and usage in foreign language learning process easier. Research in language learning strategies has so far focused on majority population. Knowledge about language learning strategies in special education is insufficient, in Czech environment almost non-existent. This paper will explain the potential of language learning strategies and will introduce current research into language learning strategies in blind university students in the Czech Republic.