k 2015

Využití výzkumu v poradenské praxi, aneb jak se rodí inovace poradenských služeb

HLOUŠKOVÁ, Lenka, Jitka FERDANOVÁ a Jana VESELÁ

Základní údaje

Originální název

Využití výzkumu v poradenské praxi, aneb jak se rodí inovace poradenských služeb

Název anglicky

Using of research in counselling practise, how arise innovation in counselling

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Jitka FERDANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jana VESELÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Vzdělávání a výzkum v oblasti kariérového poradenství na vysokých školách, Euroguidance a FF MU, 19. 11. 2015, Brno, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00086119

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

vysokoškolské poradenství; inovace; potřeby studentů vysokých škol

Klíčová slova anglicky

counselling at college; innovation; needs of college students

Štítky

Změněno: 23. 3. 2016 16:27, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

Příspěvek si klade za cíl představit dílčí výstupy z kvalitativního výzkumného šetření potřeb vysokoškoláků provedeného mezi studenty Masarykovy univerzity, kteří využili služeb Kariérního nebo poradenského centra MU. Protože poradenské služby by měly reagovat na aktuální potřeby cílové skupiny, budeme věnovat pozornost dvěma typům potřeb, které jsme identifikovaly z výpovědí našich respondentů. Jedná se o potřeby nevyjadřované a vyjadřované, které vznikají v různých obdobích studia na vysoké škole. Popisem nevyjadřovaných a vyjadřovaných potřeb vymezíme prostor pro inovace poradenských služeb.

Anglicky

The aim of this paper is to present intermediate results of a qualitative research dealing with the needs of college students. The qaulitative research was realized by students of Masaryk university, who have used the services of the Career and Counselling Centre MU. Counseling services should be patterned on the needs of the target group. We concern with two types of needs that we identified from the statements of respondents.

Návaznosti

MUNI/A/1219/2014, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty