B 2015

Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy

GAJZLEROVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy

Název anglicky

Multimedia Technologies and their Use in Children with Special Education Needs in Inclusive School Settings

Vydání

1. vyd. Brno, 282 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-8109-3

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-8109-2015

Klíčová slova česky

Inkluzivní vzdělávání a vyučování; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; specifické poruchy učení; mediální kompetence; informační a komunikační technologie; multimediální technologie; digitální technologie; počítač; interaktivní tabule; tablet; iPad; interaktivní software

Klíčová slova anglicky

inclusive education; pupil with special educational needs; specific learning difficulties; media competences; information and communication technologies; multimedia and digital technology; computer; interactive board; iPad; tablets; interactive software

Štítky

Změněno: 22. 1. 2016 09:50, PhDr. Lea Novotná

Anotace

V originále

Monografie je zaměřena na problematiku multimediálních technologií ve speciální pedagogice. Monografie obsahuje dvě výzkumná šetření. První kvantitativní výzkum je zaměřen na využití digitálních technologií (PC) se stanoveným hlavním cílem analyzovat využití digitálních technologií (včetně informačních a komunikačních technologií) u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Druhý kvalitativní výzkum je zaměřen na oblast ICT, konkrétně na využití tabletů ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem druhého výzkumu je analýza a zhodnocení využití tabletů ve výuce a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí z pohledu pedagogických pracovníků. Teoretické části monografie jsou zaměřeny na oblast inkluzivního vzdělávání, multimediální a digitální technologie a jejich využití ve vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Anglicky

The monograph is focuses on the use of multimedia technologies in special education. Its research includes two researches. The quantitative research offers analyse of the use of digital technologies (PC), including information and communication technologies, for pupils with special educational needs (SEN) at mainstream primary schools. The following qualitative research focuses on ICT, namely the use of tablets in education of pupils with SEN in mainstream education from teachers‘ perspective. The theoretical part of the monograph are focused on inclusive education, multimedia and digital technologies and their place in education of pupils with SEN.