2015
Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy
GAJZLEROVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy
Název anglicky
Multimedia Technologies and their Use in Children with Special Education Needs in Inclusive School Settings
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 282 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-8109-3
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-8109-2015
Klíčová slova česky
Inkluzivní vzdělávání a vyučování; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; specifické poruchy učení; mediální kompetence; informační a komunikační technologie; multimediální technologie; digitální technologie; počítač; interaktivní tabule; tablet; iPad; interaktivní software
Klíčová slova anglicky
inclusive education; pupil with special educational needs; specific learning difficulties; media competences; information and communication technologies; multimedia and digital technology; computer; interactive board; iPad; tablets; interactive software
Štítky
Změněno: 22. 1. 2016 09:50, PhDr. Lea Novotná
V originále
Monografie je zaměřena na problematiku multimediálních technologií ve speciální pedagogice. Monografie obsahuje dvě výzkumná šetření. První kvantitativní výzkum je zaměřen na využití digitálních technologií (PC) se stanoveným hlavním cílem analyzovat využití digitálních technologií (včetně informačních a komunikačních technologií) u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Druhý kvalitativní výzkum je zaměřen na oblast ICT, konkrétně na využití tabletů ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem druhého výzkumu je analýza a zhodnocení využití tabletů ve výuce a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí z pohledu pedagogických pracovníků. Teoretické části monografie jsou zaměřeny na oblast inkluzivního vzdělávání, multimediální a digitální technologie a jejich využití ve vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anglicky
The monograph is focuses on the use of multimedia technologies in special education. Its research includes two researches. The quantitative research offers analyse of the use of digital technologies (PC), including information and communication technologies, for pupils with special educational needs (SEN) at mainstream primary schools. The following qualitative research focuses on ICT, namely the use of tablets in education of pupils with SEN in mainstream education from teachers‘ perspective. The theoretical part of the monograph are focused on inclusive education, multimedia and digital technologies and their place in education of pupils with SEN.