Detailed Information on Publication Record
2015
Žákovská participace na komunikaci jako produkt interakcí mezi učitelem a žákem
ŠEĎOVÁ, Klára and Zuzana ŠALAMOUNOVÁBasic information
Original name
Žákovská participace na komunikaci jako produkt interakcí mezi učitelem a žákem
Name (in English)
Student participation in communication as a product of teacher-student interaction
Authors
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, Brno, Mendelova univerzita v Brně, 2015, 1804-526X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00081527
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
výuková komunikace; žákovská participace; školní úspěšnost; Pygmalion efekt
Keywords in English
classroom communication; student participation; student performance; Pygmalion effect
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 30/3/2016 14:06, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Studie si klade za cíl prozkoumat, zda způsob interakce mezi učitelem a žákem ovlivňuje žákovskou participaci na výukové komunikaci.
In English
Goal of this study is to explore whether the way of teacher-student interaction influences student's participation in classroom communication.
Links
GA13-23578S, research and development project |
|