J 2015

Žákovská participace na komunikaci jako produkt interakcí mezi učitelem a žákem

ŠEĎOVÁ, Klára and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ

Basic information

Original name

Žákovská participace na komunikaci jako produkt interakcí mezi učitelem a žákem

Name (in English)

Student participation in communication as a product of teacher-student interaction

Authors

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, Brno, Mendelova univerzita v Brně, 2015, 1804-526X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00081527

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

výuková komunikace; žákovská participace; školní úspěšnost; Pygmalion efekt

Keywords in English

classroom communication; student participation; student performance; Pygmalion effect

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 30/3/2016 14:06, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Studie si klade za cíl prozkoumat, zda způsob interakce mezi učitelem a žákem ovlivňuje žákovskou participaci na výukové komunikaci.

In English

Goal of this study is to explore whether the way of teacher-student interaction influences student's participation in classroom communication.

Links

GA13-23578S, research and development project
Name: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Czech Science Foundation, Teacher and pupils in dialogic teaching