2015
Implications of attachment theory and research for educators (organizace workshopu)
VLČKOVÁ, Kateřina a Jan MAREŠZákladní údaje
Originální název
Implications of attachment theory and research for educators (organizace workshopu)
Název anglicky
Implications of attachment theory and research for educators (organizace workshopu)
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00081538
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
citová vazba; výchova; vzdělávání
Klíčová slova anglicky
attachment theory; education
Změněno: 31. 1. 2016 16:20, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Organizace workshopu na téma: Citová vazba (attachment) byla Johnem Bowlbym definována jako „trvalé emoční pouto, charakterizované potřebou vyhledávat a udržovat blízkost s určitou osobou, zejména v podmínkách stresu“. Teorie citové vazby byla primárně formulována k vysvětlení utváření a funkce vazby mezi dítětem a jeho pečovatelem v raných fázích vývoje (Bowlby, 1969/1982, česky 2010), nicméně poskytuje dobrá východiska pro pochopení dopadů raných sociálních vztahů i na kognitivněemocionální schopnosti dítěte v pozdějším věku. Teorie citové vazby může poskytnout také dobrá východiska pro predikci nejen schopnosti dítěte se adaptovat na školní prostředí a sociální vztahy v něm, ale je vhodným rámcem pro posuzování okolností vzniku školní neúspěšnosti a problematických sociálních vztahů v třídním kolektivu. (přednášející: Tomo Umemura)
Anglicky
Worskhop organisation about attachement theory and its research and their implication for educators (lecturer: Tomo Umemura)
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaV |
|