W 2015

Implications of attachment theory and research for educators (organizace workshopu)

VLČKOVÁ, Kateřina a Jan MAREŠ

Základní údaje

Originální název

Implications of attachment theory and research for educators (organizace workshopu)

Název anglicky

Implications of attachment theory and research for educators (organizace workshopu)

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00081538

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

citová vazba; výchova; vzdělávání

Klíčová slova anglicky

attachment theory; education
Změněno: 31. 1. 2016 16:20, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Anotace

V originále

Organizace workshopu na téma: Citová vazba (attachment) byla Johnem Bowlbym definována jako „trvalé emoční pouto, charakterizované potřebou vyhledávat a udržovat blízkost s určitou osobou, zejména v podmínkách stresu“. Teorie citové vazby byla primárně formulována k vysvětlení utváření a funkce vazby mezi dítětem a jeho pečovatelem v raných fázích vývoje (Bowlby, 1969/1982, česky 2010), nicméně poskytuje dobrá východiska pro pochopení dopadů raných sociálních vztahů i na kognitivněemocionální schopnosti dítěte v pozdějším věku. Teorie citové vazby může poskytnout také dobrá východiska pro predikci nejen schopnosti dítěte se adaptovat na školní prostředí a sociální vztahy v něm, ale je vhodným rámcem pro posuzování okolností vzniku školní neúspěšnosti a problematických sociálních vztahů v třídním kolektivu. (přednášející: Tomo Umemura)

Anglicky

Worskhop organisation about attachement theory and its research and their implication for educators (lecturer: Tomo Umemura)

Návaznosti

GA13-24456S, projekt VaV
Název: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Grantová agentura ČR, Moc ve školních třídách studentů učitelství