HOLEŠINSKÁ, Andrea a Markéta BOBKOVÁ. Destination networks as a tool for minimizing risk and improving the performance of a destination. Czech Journal of Tourism. Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč. 4, č. 2, s. 90-102. ISSN 1805-3580. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cjot-2015­­-0006.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Destination networks as a tool for minimizing risk and improving the performance of a destination
Autoři HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí) a Markéta BOBKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Czech Journal of Tourism, Brno, Masarykova univerzita, 2015, 1805-3580.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/15:00086391
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1515/cjot-2015­­-0006
Klíčová slova anglicky DMO; networks; cooperation; business
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 2. 5. 2016 14:36.
Anotace
The aim of this paper is to introduce tourism networks as a tool for minimizing risk and improving the performance in a tourist destination. It also characterizes other motives and factors leading to the creation of such types of collaborative relationships. The management of tourist destination in the form of networks is considered as one of the possible approaches to destination governance structures. The concept of destination governance is based on the cooperation between actors from the public and private sectors. It is known that public–private relationships built on trust, joint risk taking and based on informal structures have a positive impact on the level of growth at a tourist destination. The submitted paper investigates cooperation between the destination management organization (DMO), public sector and tourism firms in terms of potential risks and also reveals contributions and risks, which are derived from the DMO–firm collaborative relations. The data collection was achieved by conducting in-depth interviews and structured questionnaires. Snowball sampling was also employed as a tool for identification of the most important players and partners. The findings mainly focus on network-oriented motives of these stakeholders.
Návaznosti
MUNI/A/1250/2014, interní kód MUNázev: Tourism Destination Governance a jeho aplikace v praxi ČR (Akronym: TDG)
Investor: Masarykova univerzita, Tourism Destination Governance a jeho aplikace v praxi ČR, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 02:48