BOBKOVÁ, Markéta. Inovace a jejich význam v cestovním ruchu. In Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D. 6. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 7-13. ISBN 978-80-210-8117-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inovace a jejich význam v cestovním ruchu
Název anglicky Innovation and its significance to tourism
Autoři BOBKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 6. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. od s. 7-13, 7 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/15:00086415
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8117-8
Klíčová slova česky cestovní ruch; governance; implementace; inovace; konkurenceschopnost
Klíčová slova anglicky competitiveness; governance; implementation; innovation; tourism
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Markéta Novotná, Ph.D., učo 349165. Změněno: 2. 2. 2016 21:42.
Anotace
Na základě institucionálních směrů teorie regionálního rozvoje bývají často vysvětlovány příčiny regionálních rozdílů. Tyto směry zdůrazňují význam inovací a znalostí pro vznik a udržení konkurenčních výhod. Inovace a schopnost vytvářet inovativní produkty tedy představují pro regiony významnou výhodu, podněcující vznik pracovních míst a jejich ekonomický rozvoj. Neméně významnou roli mají inovace také v oblasti cestovního ruchu. Podle výzkumníků lze implementací inovací odlišit produkt cestovního ruchu, zvýšit jeho konkurenceschopnost a tím také generovat další socioekonomické přínosy. Cílem příspěvku je poskytnout ucelený přehled o využití inovací v destinacích cestovního ruchu, o způsobech implementace a jejich přínosu pro destinace. Inovace jsou zde zmiňovány zejména v souvislosti s aplikací konceptu destination governance, který se inspiruje zkušenostmi z řízení obchodních společností.
Anotace anglicky
According to the institutional approaches to regional development theories the causes of regional disparities are often explained. These approaches emphasize the importance of innovation and knowledge for developing and sustaining competitive advantage. Innovation and the ability to create innovative products constitute a significant advantage for the regions, stimulating job creation and economic development. Innovation plays an equally important role in the field of tourism. According to the researchers, the implementation of innovation differentiates tourism product, increases its competitiveness and thereby generates additional socioeconomic benefits. The aim of this paper is to provide a comprehensive overview of the utilization of innovation in tourist destinations, its implementation and benefits for destinations. Innovations are also mentioned in connection with the concept of destination governance, inspired by the management of companies.
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 16:19