D 2015

Inovace a jejich význam v cestovním ruchu

BOBKOVÁ, Markéta

Základní údaje

Originální název

Inovace a jejich význam v cestovním ruchu

Název anglicky

Innovation and its significance to tourism

Autoři

BOBKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 6. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. od s. 7-13, 7 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14560/15:00086415

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-8117-8

Klíčová slova česky

cestovní ruch; governance; implementace; inovace; konkurenceschopnost

Klíčová slova anglicky

competitiveness; governance; implementation; innovation; tourism

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2016 21:42, Ing. Markéta Novotná, Ph.D.

Anotace

V originále

Na základě institucionálních směrů teorie regionálního rozvoje bývají často vysvětlovány příčiny regionálních rozdílů. Tyto směry zdůrazňují význam inovací a znalostí pro vznik a udržení konkurenčních výhod. Inovace a schopnost vytvářet inovativní produkty tedy představují pro regiony významnou výhodu, podněcující vznik pracovních míst a jejich ekonomický rozvoj. Neméně významnou roli mají inovace také v oblasti cestovního ruchu. Podle výzkumníků lze implementací inovací odlišit produkt cestovního ruchu, zvýšit jeho konkurenceschopnost a tím také generovat další socioekonomické přínosy. Cílem příspěvku je poskytnout ucelený přehled o využití inovací v destinacích cestovního ruchu, o způsobech implementace a jejich přínosu pro destinace. Inovace jsou zde zmiňovány zejména v souvislosti s aplikací konceptu destination governance, který se inspiruje zkušenostmi z řízení obchodních společností.

Anglicky

According to the institutional approaches to regional development theories the causes of regional disparities are often explained. These approaches emphasize the importance of innovation and knowledge for developing and sustaining competitive advantage. Innovation and the ability to create innovative products constitute a significant advantage for the regions, stimulating job creation and economic development. Innovation plays an equally important role in the field of tourism. According to the researchers, the implementation of innovation differentiates tourism product, increases its competitiveness and thereby generates additional socioeconomic benefits. The aim of this paper is to provide a comprehensive overview of the utilization of innovation in tourist destinations, its implementation and benefits for destinations. Innovations are also mentioned in connection with the concept of destination governance, inspired by the management of companies.