ŠURANSKÝ, Pavel. Hudební preference mládeže a pedagogická interakce učitele (Music Preferences of the Youth in the Czech Republic and Pedagogic Interaction of the Teacher). In Doktorandská konference "Hudební preference mládeže jako problém současné hudební výchovy". 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hudební preference mládeže a pedagogická interakce učitele
Name in Czech Hudební preference mládeže a pedagogická interakce učitele
Name (in English) Music Preferences of the Youth in the Czech Republic and Pedagogic Interaction of the Teacher
Authors ŠURANSKÝ, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Doktorandská konference "Hudební preference mládeže jako problém současné hudební výchovy" 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086434
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) hudební výchova; učitel, sociologie; kognitivně sociální učení; estetické cítění
Keywords in English music education; teacher; sociology; cognitive-social learning; aesthetic feeling
Changed by Changed by: Mgr. Pavel Šuranský, Ph.D., učo 361855. Changed: 24/2/2016 10:31.
Abstract
Hudební preference mládeže se zpravidla utváří v rámci určitých skupin, pro které jsou charakteristické znaky, kterými se liší od skupin ostatních. Za hlavní faktory socializace bývá považována rodina a škola. V rámci školní docházky je důležité kognitivně sociální učení. Jedním z jeho složek je observační učení, kdy je chování jedince ovlivňováno pozorováním určitého modelu, tedy učitele. Ideální učitel umí žáky motivovat a tím výrazně ovlivnit jejich školní úspěšnost i sebedůvěru také v jiných oblastech jejich osobního života. U žáků dokáže vzbudit zájem o hudbu i o probíranou látku, přiblížit jim cíle výuky a vyjasnit plán postupu. Pro názornost a zkvalitnění výuky dovede používat moderní audiotechniku a hudební softwary. Hudební preference mládeže se zpravidla utváří v rámci určitých skupin, pro které jsou charakteristické znaky, kterými se liší od skupin ostatních. Za hlavní faktory socializace bývá považována rodina a škola. V rámci školní docházky je důležité kognitivně sociální učení. Jedním z jeho složek je observační učení, kdy je chování jedince ovlivňováno pozorováním určitého modelu, tedy učitele. Ideální učitel umí žáky motivovat a tím výrazně ovlivnit jejich školní úspěšnost i sebedůvěru také v jiných oblastech jejich osobního života. U žáků dokáže vzbudit zájem o hudbu i o probíranou látku, přiblížit jim cíle výuky a vyjasnit plán postupu. Pro názornost a zkvalitnění výuky dovede používat moderní audiotechniku a hudební softwary.
Abstract (in English)
Music preferences of the youth are usually shaped within certain groups with typical features which distinguish them from other groups. The main factors of socialization are traditionally family and school. Within school attendance, cognitive-social learning is important. One of its parts is observational learning where the behaviour of the individual is influenced by observing a certain model, thus the teacher. The ideal teacher knows how to motivate the pupils and so significantly influence their school success rate and self-confidence in other areas of their personal life. They know how to raise the interest in music and curriculum in the pupils, how to explain the aims of education and clarify the plan of the procedure. They are able to use modern audio-equipment and music software for illustration and better quality of teaching.
Links
MUNI/A/1309/2014, interní kód MUName: Postoje vysokoškolských studentů ČR k soudobé artificiální hudbě
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:01