J 2016

Subjective perceptions of ESP (English for Specific Purposes) university teachers’ professional beginnings: Quantitative research into pedagogical content knowledge.

JAŠKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Subjective perceptions of ESP (English for Specific Purposes) university teachers’ professional beginnings: Quantitative research into pedagogical content knowledge.

Autoři

JAŠKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Journal of Language and Cultural Education, Berlin, Germany, WALTER DE GRUYTER GMBH, 2016, 1339-4045

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00089343

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000370153600007

Klíčová slova anglicky

Pedagogical content knowledge; English for Specific Purposes; professional growth; beginning teacher; university teacher

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2017 09:06, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The aim of this paper is to present methodology and results of a quantitative phase within a research into English for Specific Purposes university teachers and their subjectively perceived changes in pedagogical content knowledge from a retrospective view of their professional beginnings. The introduction describes the investigated issues and explains key concepts. Chapter 1 refers to the theoretical background of teacher professional development. Since the quantitative research phase is a part of a mixed research design, Chapter 2 deals with the whole research including the research objective and questions. Chapter 3 is devoted to the quantitative research phase during which an anonymous electronic questionnaire was sent to the whole population of Czech university teachers of English for Specific Purposes and processed statistically. Chapter 4 presents the collected quantitative data discussed within the individual components of pedagogical content knowledge – conceptions of purposes for teaching subject matter, curricular knowledge, knowledge of instructional strategies, and knowledge of students’ understanding. The conclusion summarises the results and proposes some recommendations for pedagogical practice.

Česky

Cílem tohoto příspěvku je prezentovat metodologii a výsledky kvantitativní fáze v rámci výzkumu týkajícího se vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka a jejich subjektivně vnímaných změn v didaktických znalostech obsahu, a to z retrospektivního pohledu na profesní počátky. Úvod popisuje zkoumanou problematiku a vysvětluje klíčové pojmy. První kapitola pojednává o teoretickém pozadí profesního vývoje učitelů. Vzhledem k tomu, že daná kvantitativní fáze je součástí smíšeného výzkumného designu, týká se druhá kapitola celého výzkumu včetně výzkumného cíle a výzkumných otázek. Třetí kapitola pojednává o kvantitativní výzkumné fázi, během které byl zaslán anonymní elektronický dotazník celé populaci českých vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka a poté zpracován statisticky. Čtvrtá kapitola předkládá získaná kvantitativní data, která jsou diskutovaná v rámci jednotlivých komponent didaktických znalostí obsahu - pojetí cílů výuky, znalostí kurikula, znalostí výukových strategií a znalostí o porozumění studentů. Závěrem jsou shrnuty získané výsledky a navržena některá doporučení pro pedagogickou praxi.

Návaznosti

MUNI/A/1137/2014, interní kód MU
Název: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Akronym: AKTEV IV)
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty