J 2015

Elections without words

MARTINKOVÁ, Nela

Základní údaje

Originální název

Elections without words

Autoři

MARTINKOVÁ, Nela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Balkanistic Forum, 2015, 1310-3970

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00086456

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

election campaign; billboard; Bulgaria; language
Změněno: 10. 3. 2016 17:39, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

During the election campaigns politicians apply a lot of different language strategies used in political marketing. One of the types of election propaganda – billboards – enables them to express political opinion and aim mostly without words. My effort is to show how Bulgarian politicians used these methods during the election campaign in 2013, compare them with Czech billboards from 2013 and decode their meaning.

Návaznosti

MUNI/A/0790/2013, interní kód MU
Název: Současné trendy ve výzkumu slovanských literatur, jazyků a kultur (Akronym: SLAV2014)
Investor: Masarykova univerzita, Současné trendy ve výzkumu slovanských literatur, jazyků a kultur, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty