2015
Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities
PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities
Název česky
Sociální inkluze osob s mentálním postižením
Autoři
PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Evžen ŘEHULKA a Helena VAĎUROVÁ
Vydání
1. dotisk 1. vyd. Brno, 217 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-7726-3
Klíčová slova česky
sociální inkluze; osoby s mentálním postižením; lidská práva; ICF; individuální doprovod; bariéry; medicínský doprovod; profesní příprava; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; pracovní uplatnění; zaměstnanost; sociální služby; bydlení; volný čas
Klíčová slova anglicky
social inclusion; people intellectual disabilities; human rights; ICF; personal guidance; barriers; medical treatment; professional training; pupil with special educational needs; working possibilities; employment; social service; living; free time
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 2. 2016 15:30, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
The book has been published as a part of the interdisciplinary research project MUNI/M/0012/2013 „Inclusion in Schools as an Interdisciplinary Issue. Bases, Conditions and Strategies for Implementation“ with financial support of Institutional Development Plan of PdF MU. Successful inclusion depends on the quality of living, equal rights to education, humanisation in schools. School inclusion is gradually transformed into social inclusion by inclusion of people with mental handicap into the everyday life of the society, working possibilities, independent living and free time activities. In the research text are implemented research results of participating authors.
Česky
V odborné knize je prezentována část z výzkumu podpořeného mezioborovým výzkumným projektem MUNI/M/0012/2013 Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace a s finanční podporou Institucionálního rozvojového plánu PdF MU. Úspěšná inkluze souvisí s kvalitou života lidí, rovností ve vzdělávání, humanizací ve škole. Školská inkluze postupně přerůstá v sociální inkluzi, a to zapojením osob s mentálním postižením do běžných činností dospělých, s možností pracovního uplatnění, samostatného bydlení a využíváním volného času. Výzkumná monografie je prokládána výzkumným šetřením autorů.
Návaznosti
MUNI/A/1311/2014, interní kód MU |
| ||
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|