B 2015

Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities

PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities

Název česky

Sociální inkluze osob s mentálním postižením

Vydání

1. dotisk 1. vyd. Brno, 217 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-7726-3

Klíčová slova česky

sociální inkluze; osoby s mentálním postižením; lidská práva; ICF; individuální doprovod; bariéry; medicínský doprovod; profesní příprava; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; pracovní uplatnění; zaměstnanost; sociální služby; bydlení; volný čas

Klíčová slova anglicky

social inclusion; people intellectual disabilities; human rights; ICF; personal guidance; barriers; medical treatment; professional training; pupil with special educational needs; working possibilities; employment; social service; living; free time

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 2. 2016 15:30, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

The book has been published as a part of the interdisciplinary research project MUNI/M/0012/2013 „Inclusion in Schools as an Interdisciplinary Issue. Bases, Conditions and Strategies for Implementation“ with financial support of Institutional Development Plan of PdF MU. Successful inclusion depends on the quality of living, equal rights to education, humanisation in schools. School inclusion is gradually transformed into social inclusion by inclusion of people with mental handicap into the everyday life of the society, working possibilities, independent living and free time activities. In the research text are implemented research results of participating authors.

Česky

V odborné knize je prezentována část z výzkumu podpořeného mezioborovým výzkumným projektem MUNI/M/0012/2013 Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace a s finanční podporou Institucionálního rozvojového plánu PdF MU. Úspěšná inkluze souvisí s kvalitou života lidí, rovností ve vzdělávání, humanizací ve škole. Školská inkluze postupně přerůstá v sociální inkluzi, a to zapojením osob s mentálním postižením do běžných činností dospělých, s možností pracovního uplatnění, samostatného bydlení a využíváním volného času. Výzkumná monografie je prokládána výzkumným šetřením autorů.

Návaznosti

MUNI/A/1311/2014, interní kód MU
Název: Zapojení studentů doktorského studia do tvůrčí činnosti v pedagogickém výzkumu (Akronym: ProRIV IV)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů doktorského studia do tvůrčí činnosti v pedagogickém výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty