SUCHÁČEK, Petr. Co dělá žák, který nemluví? In Konferencia QAK, 1.-2. 2. 2016, Bratislava. 2016. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Co dělá žák, který nemluví? |
Název anglicky | What keeps the silent pupil busy? |
Autoři | SUCHÁČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Konferencia QAK, 1.-2. 2. 2016, Bratislava, 2016. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/16:00087804 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | tichý žák; participace na komunikaci; typologie; výuková komunikace |
Klíčová slova anglicky | silent pupil; participation in communication; typology; teaching communication |
Štítky | rivok |
Změnil | Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 10. 4. 2017 19:25. |
Anotace |
---|
Příspěvek vychází z našeho akčního výzkumu zaměřeného na implementaci prvků dialogického vyučování (Alexander, 2006) do výuky v běžných třídách druhého stupně české základní školy. Snažíme se navýšit podíl času, který žáci ve výuce vyplňují svými replikami. Empirické nálezy potvrzují tezi vycházející z Vygotského, že více příležitostí ke komunikaci znamená rychlejší a kvalitnější internalizaci vědění. Při videostudiích výuky a následných analýzách přepisů jsme zaregistrovaly skupinu žáků, kteří se zapojují do výukové komunikace minimálně. Příspěvek představuje výsledek analýzy videí zachycujících „tiché žáky“ (v 9 hodinách méně než minuta verbální aktivity) jedné třídy a to typologii jejich chování ve výuce. |
Anotace anglicky |
---|
The paper comes from our action research focused on the implementation of elements of the dialogic teaching (Alexander, 2006) to teaching in regular classes, the second stage of Czech elementary schools. We strive to increase the proportion of time that students in the classroom filled their replicas. The empirical findings confirm the argument based on Vygotsky, the more opportunities for communication is faster and better internalize knowledge. When VideoStudio instruction and subsequent analysis of the transcripts we noticed a group of students who participate in educational communication at least. Contribution is the result of the analysis of videos depicting the "silent students" (in 9 hours less than a minute verbal activity) one class and typology of their behavior in the classroom. |
Návaznosti | |
---|---|
GA13-23578S, projekt VaV | Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování |
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování |
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 02:59