2015
The Influence of Music Education of Czech University Students on Their Aesthetic Feelings and Taste of Music
BÉBAROVÁ, MarkétaZákladní údaje
Originální název
The Influence of Music Education of Czech University Students on Their Aesthetic Feelings and Taste of Music
Autoři
BÉBAROVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue, od s. 41-44, 4 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00086478
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8108-6
UT WoS
000434799800005
Klíčová slova česky
Artificiální hudba; estetické cítění; hudební preference; hudební vkus; hudební výchova; hudební žánr; nonartificiální hudba; Otakar Zich; receptivní výchova; sociologický výzkum; psychologický výzkum; Vladimír Helfert;
Klíčová slova anglicky
Aesthetic feeling; Artificial music; Music education; Musical genre; Musical preferences; Non-artificial music; Otakar Zich; Psychological survey; Receptive education; Sociological survey; Vladimír Helfert
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2019 08:50, Dana Nesnídalová
V originále
The article analyses an influence of music education of university students on their taste in music. It seeks a relevance of receptive education when working with students educated in music. A sociomusicological survey, performing rating selected examples of both artificial- and non-artificial music by academic responders, was carried out at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, in 2014. An output from the survey is presented in breef.
Česky
Článek analyzuje problematiku vlivu hudebního vzdělání na hudební vkus české vysokoškolské mládeže. Zamýšlí se nad významem receptivní výchovy při edukaci hudebně vzdělaných posluchačů. Seznamuje stručnou formou také s výsledky hudebně sociologického výzkumu Pedagogické fakulty v Brně z r. 2014, týkajícího se hodnocení vybraných ukázek artificiální a nonartificiální hudby vysokoškolskými respondenty.
Návaznosti
MUNI/A/1309/2014, interní kód MU |
|