BÉBAROVÁ, Markéta. The Influence of Music Education of Czech University Students on Their Aesthetic Feelings and Taste of Music. Online. In Marek Sedláček. Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 41-44. ISBN 978-80-210-8108-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8108-2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Influence of Music Education of Czech University Students on Their Aesthetic Feelings and Taste of Music
Autoři BÉBAROVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue, od s. 41-44, 4 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086478
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8108-6
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8108-2015
UT WoS 000434799800005
Klíčová slova česky Artificiální hudba; estetické cítění; hudební preference; hudební vkus; hudební výchova; hudební žánr; nonartificiální hudba; Otakar Zich; receptivní výchova; sociologický výzkum; psychologický výzkum; Vladimír Helfert;
Klíčová slova anglicky Aesthetic feeling; Artificial music; Music education; Musical genre; Musical preferences; Non-artificial music; Otakar Zich; Psychological survey; Receptive education; Sociological survey; Vladimír Helfert
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 2. 2019 08:50.
Anotace
The article analyses an influence of music education of university students on their taste in music. It seeks a relevance of receptive education when working with students educated in music. A sociomusicological survey, performing rating selected examples of both artificial- and non-artificial music by academic responders, was carried out at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, in 2014. An output from the survey is presented in breef.
Anotace česky
Článek analyzuje problematiku vlivu hudebního vzdělání na hudební vkus české vysokoškolské mládeže. Zamýšlí se nad významem receptivní výchovy při edukaci hudebně vzdělaných posluchačů. Seznamuje stručnou formou také s výsledky hudebně sociologického výzkumu Pedagogické fakulty v Brně z r. 2014, týkajícího se hodnocení vybraných ukázek artificiální a nonartificiální hudby vysokoškolskými respondenty.
Návaznosti
MUNI/A/1309/2014, interní kód MUNázev: Postoje vysokoškolských studentů ČR k soudobé artificiální hudbě
Investor: Masarykova univerzita, Postoje vysokoškolských studentů ČR k soudobé artificiální hudbě, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 13:51