BÉBAROVÁ, Markéta. Vliv hudebního vzdělání vysokoškolských studentů z České republiky na jejich estetické cítění, resp. hudební vkus. In Doktorandská konference "Hudební preference mládeže jako problém současné hudební výchovy". 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv hudebního vzdělání vysokoškolských studentů z České republiky na jejich estetické cítění, resp. hudební vkus
Název anglicky The Influence of Music Education of Czech University Students on Their Aesthetic Feelings and Taste of Music
Autoři BÉBAROVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Doktorandská konference "Hudební preference mládeže jako problém současné hudební výchovy" 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086479
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Artificiální hudba, estetické cítění, hudební preference, hudební vkus, hudební výchova, hudební žánr, nonartificiální hudba, Otakar Zich, receptivní výchova, sociologický výzkum, psychologický výzkum, Vladimír Helfert.
Klíčová slova anglicky Aesthetic feeling; Artificial music; Music education; Musical genre; Musical preferences; Non-artificial music; Otakar Zich; Psychological survey; Receptive education; Sociological survey; Vladimír Helfert
Změnil Změnila: Mgr. Markéta Bébarová, Ph.D., učo 360813. Změněno: 24. 2. 2016 22:01.
Anotace
Příspěvek analyzuje problematiku vlivu hudebního vzdělání na hudební vkus české vysokoškolské mládeže. Zamýšlí se nad významem receptivní výchovy při edukaci hudebně vzdělaných posluchačů. Seznamuje stručnou formou také s výsledky hudebně sociologického výzkumu Pedagogické fakulty v Brně z r. 2014, týkajícího se hodnocení vybraných ukázek artificiální a nonartificiální hudby vysokoškolskými respondenty.
Anotace anglicky
The paper analyses an influence of music education of university students on their taste in music. It seeks a relevance of receptive education when working with students educated in music. A sociomusicological survey, performing rating selected examples of both artificial- and non-artificial music by academic responders, was carried out at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, in 2014. An output from the survey is presented in breef.
Návaznosti
MUNI/A/1309/2014, interní kód MUNázev: Postoje vysokoškolských studentů ČR k soudobé artificiální hudbě
Investor: Masarykova univerzita, Postoje vysokoškolských studentů ČR k soudobé artificiální hudbě, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 15:16