C 2014

Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin

GAŽOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin

Název česky

Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin

Název anglicky

The th grade students’ misconceptions about photosynthesis and plant respiration

Autoři

GAŽOVÁ, Kateřina

Vydání

Brno, Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení, od s. 169-190, 22 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 40, 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7569-6

Klíčová slova česky

dýchání rostlin; fotosyntéza; mylné představy; žáci 6. ročníku ZŠ

Klíčová slova anglicky

plant respiration; photosynthesis; wrong ideas; the 6th grade students
Změněno: 8. 2. 2016 18:17, PhDr. Kateřina Gažová

Anotace

V originále

Předkládaná kapitola je zaměřena na definování pojmů fotosyntéza a dýchání rostlin v kurikulárních dokumentech (učebnicích a pracovních sešitech) pro základní školu, dále na rešerši výzkumů zabývajících se mylnými představami a především na zkoumání žákovských mylných představ na příkladu fyziologie rostlin (se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin) u žáků 6. ročníku základní školy. Důvodem pro zvolení daného tématu je absence prací zpracovávajících téma mylných představ žáků druhého stupně základních škol v oblasti fyziologie rostlin v rámci České republiky. Základem prováděného výzkumu je vliv vybraných faktorů na úroveň mylných představ. Kromě vlivu genderu, věku a oblíbeného předmětu je zkoumáno též ovlivnění mylných představ postojem žáků k přírodopisu.

Česky

Předkládaná kapitola je zaměřena na definování pojmů fotosyntéza a dýchání rostlin v kurikulárních dokumentech (učebnicích a pracovních sešitech) pro základní školu, dále na rešerši výzkumů zabývajících se mylnými představami a především na zkoumání žákovských mylných představ na příkladu fyziologie rostlin (se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin) u žáků 6. ročníku základní školy. Důvodem pro zvolení daného tématu je absence prací zpracovávajících téma mylných představ žáků druhého stupně základních škol v oblasti fyziologie rostlin v rámci České republiky. Základem prováděného výzkumu je vliv vybraných faktorů na úroveň mylných představ. Kromě vlivu genderu, věku a oblíbeného předmětu je zkoumáno též ovlivnění mylných představ postojem žáků k přírodopisu.

Návaznosti

MUNI/A/0908/2013, interní kód MU
Název: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, procesy, výsledky (Akronym: SKOLA 2014)
Investor: Masarykova univerzita, Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, procesy, výsledky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty