2014
Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin
GAŽOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin
Název česky
Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin
Název anglicky
The th grade students’ misconceptions about photosynthesis and plant respiration
Autoři
GAŽOVÁ, Kateřina
Vydání
Brno, Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení, od s. 169-190, 22 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 40, 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7569-6
Klíčová slova česky
dýchání rostlin; fotosyntéza; mylné představy; žáci 6. ročníku ZŠ
Klíčová slova anglicky
plant respiration; photosynthesis; wrong ideas; the 6th grade students
Změněno: 8. 2. 2016 18:17, PhDr. Kateřina Gažová
V originále
Předkládaná kapitola je zaměřena na definování pojmů fotosyntéza a dýchání rostlin v kurikulárních dokumentech (učebnicích a pracovních sešitech) pro základní školu, dále na rešerši výzkumů zabývajících se mylnými představami a především na zkoumání žákovských mylných představ na příkladu fyziologie rostlin (se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin) u žáků 6. ročníku základní školy. Důvodem pro zvolení daného tématu je absence prací zpracovávajících téma mylných představ žáků druhého stupně základních škol v oblasti fyziologie rostlin v rámci České republiky. Základem prováděného výzkumu je vliv vybraných faktorů na úroveň mylných představ. Kromě vlivu genderu, věku a oblíbeného předmětu je zkoumáno též ovlivnění mylných představ postojem žáků k přírodopisu.
Česky
Předkládaná kapitola je zaměřena na definování pojmů fotosyntéza a dýchání rostlin v kurikulárních dokumentech (učebnicích a pracovních sešitech) pro základní školu, dále na rešerši výzkumů zabývajících se mylnými představami a především na zkoumání žákovských mylných představ na příkladu fyziologie rostlin (se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin) u žáků 6. ročníku základní školy. Důvodem pro zvolení daného tématu je absence prací zpracovávajících téma mylných představ žáků druhého stupně základních škol v oblasti fyziologie rostlin v rámci České republiky. Základem prováděného výzkumu je vliv vybraných faktorů na úroveň mylných představ. Kromě vlivu genderu, věku a oblíbeného předmětu je zkoumáno též ovlivnění mylných představ postojem žáků k přírodopisu.
Anglicky
The present chapter was focused on defining the concepts of photosynthesis and plant respiration in the curriculum for primary school, and to search the research on misconceptions and on the research of pupils' misconceptions on the example of plant physiology (primarily on photosynthesis and plant respiration) for the 6th grade students of lower secondary school. The reason for choosing the topic is the lack of work processing the topic of misconceptions pupils of primary school in the physiology of plants in the Czech Republic. The basis of the research undertaken is the influence of selected factors on the level of misconceptions. Besides the influence of gender, age and favorite subject are also examined misconceptions affecting pupils' attitudes towards science.
Návaznosti
MUNI/A/0908/2013, interní kód MU |
|