GAŽOVÁ, Kateřina. Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin. In Janík, T., Slavík, J., Lokajíčková, V. Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 169-190. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 40. ISBN 978-80-210-7569-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin
Název česky Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin
Název anglicky The th grade students’ misconceptions about photosynthesis and plant respiration
Autoři GAŽOVÁ, Kateřina.
Vydání Brno, Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení, od s. 169-190, 22 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 40, 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7569-6
Klíčová slova česky dýchání rostlin; fotosyntéza; mylné představy; žáci 6. ročníku ZŠ
Klíčová slova anglicky plant respiration; photosynthesis; wrong ideas; the 6th grade students
Změnil Změnila: PhDr. Kateřina Gažová, učo 67607. Změněno: 8. 2. 2016 18:17.
Anotace
Předkládaná kapitola je zaměřena na definování pojmů fotosyntéza a dýchání rostlin v kurikulárních dokumentech (učebnicích a pracovních sešitech) pro základní školu, dále na rešerši výzkumů zabývajících se mylnými představami a především na zkoumání žákovských mylných představ na příkladu fyziologie rostlin (se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin) u žáků 6. ročníku základní školy. Důvodem pro zvolení daného tématu je absence prací zpracovávajících téma mylných představ žáků druhého stupně základních škol v oblasti fyziologie rostlin v rámci České republiky. Základem prováděného výzkumu je vliv vybraných faktorů na úroveň mylných představ. Kromě vlivu genderu, věku a oblíbeného předmětu je zkoumáno též ovlivnění mylných představ postojem žáků k přírodopisu.
Anotace česky
Předkládaná kapitola je zaměřena na definování pojmů fotosyntéza a dýchání rostlin v kurikulárních dokumentech (učebnicích a pracovních sešitech) pro základní školu, dále na rešerši výzkumů zabývajících se mylnými představami a především na zkoumání žákovských mylných představ na příkladu fyziologie rostlin (se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin) u žáků 6. ročníku základní školy. Důvodem pro zvolení daného tématu je absence prací zpracovávajících téma mylných představ žáků druhého stupně základních škol v oblasti fyziologie rostlin v rámci České republiky. Základem prováděného výzkumu je vliv vybraných faktorů na úroveň mylných představ. Kromě vlivu genderu, věku a oblíbeného předmětu je zkoumáno též ovlivnění mylných představ postojem žáků k přírodopisu.
Anotace anglicky
The present chapter was focused on defining the concepts of photosynthesis and plant respiration in the curriculum for primary school, and to search the research on misconceptions and on the research of pupils' misconceptions on the example of plant physiology (primarily on photosynthesis and plant respiration) for the 6th grade students of lower secondary school. The reason for choosing the topic is the lack of work processing the topic of misconceptions pupils of primary school in the physiology of plants in the Czech Republic. The basis of the research undertaken is the influence of selected factors on the level of misconceptions. Besides the influence of gender, age and favorite subject are also examined misconceptions affecting pupils' attitudes towards science.
Návaznosti
MUNI/A/0908/2013, interní kód MUNázev: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, procesy, výsledky (Akronym: SKOLA 2014)
Investor: Masarykova univerzita, Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, procesy, výsledky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 15. 7. 2024 17:14