Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1334769, author = {Pravdová, Blanka and Svojanovský, Petr}, keywords = {reflective practice, student teachers, teacher education}, title = {Reflektované praxe: mezi žitou zkušeností a vyprázdněným pojmem}, url = {http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/konference}, year = {2015} }
TY - CONF ID - 1334769 AU - Pravdová, Blanka - Svojanovský, Petr PY - 2015 TI - Reflektované praxe: mezi žitou zkušeností a vyprázdněným pojmem KW - reflective practice, student teachers, teacher education UR - http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/konference N2 - Cílem příspěvku je poukázat na zásadní faktory, jež ovlivňují účinnost učitelských praxí na Pedagogické fakultě MU. Za tímto účelem Rozlišujeme „makro determinanty“, které určují účinnost praxí v rovině institucionální (systémové) a „mikro determinanty“, které určují účinnost praxí v rovině jednotlivých aktérů. V rovině institucionální je pozornost zaměřována na tři základní faktory – počet hodin praxe, reflexe praxe a systémové myšlení. V centru naší pozornosti stojí student, ostatní aktéry chápeme jako přímé a nepřímé podporovatele studenta. Na konkrétních příkladech je ilustrováno, jak institucionální opatření vytvářející podmínky pro reflektovanou praxi mohou v rukách jednotlivých aktérů nabývat různých podob – od formálního splnění zadaných požadavků až po osobní nasazení kreativně využívající nabídnutý potenciál. ER -
PRAVDOVÁ, Blanka a Petr SVOJANOVSKÝ. \textit{Reflektované praxe: mezi žitou zkušeností a vyprázdněným pojmem}. 2015.
|