J 2014

ICT ve školách - realita, výhledy, doporučení

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

ICT ve školách - realita, výhledy, doporučení

Název anglicky

ICT in schools - a reality, outlooks, recommendations

Autoři

Vydání

Řízení školy: Speciál pro střední školy, Praha, Wolters Kluwer ČR a.s. 2014, 1214-8679

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

výzkum; ICT; školy; učitelé; žáci; srovnání

Klíčová slova anglicky

research; ICT; schools; teachers; pupils; comparison
Změněno: 9. 2. 2016 08:47, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Zavádí-li se určitá inovace do vzdělávání, tak ji zdaleka nestačí připravit a realizovat, ale je nutné rovněž vyhodnotit její úspěšnost. Na základě takové evaluace je pak možné uvažovat o dalším postupu. Zavádění informačních a komunikačních (digitálních) technologií do škol představuje bezesporu jednu z významných inovací vzdělávání. V České republice se bohužel systematické evaluaci či výzkumu v oblasti využívání ICT nevěnuje příliš pozornosti, a to již od samotného počátku masivního nástupu ICT do škol. Přesto existují zdarma dostupné zdroje informací, které nastavují pomyslné zrcadlo aktivitám (nejenom) škol v oblasti využívání ICT. Příkladem může být mezinárodní výzkum Benchmarking Access, Use and Attitudes to Technology in Europe’s Schools, s jehož vybranými výsledky seznamuje tento článek.

Anglicky

Th article is focused on research called Benchmarking Access, Use and Attitudes to Technology in Europe’s Schools (2013) and its results in Czech Republic.

Návaznosti

GA406/01/1078, projekt VaV
Název: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje