2014
ICT ve školách - realita, výhledy, doporučení
ZOUNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
ICT ve školách - realita, výhledy, doporučení
Název anglicky
ICT in schools - a reality, outlooks, recommendations
Autoři
Vydání
Řízení školy: Speciál pro střední školy, Praha, Wolters Kluwer ČR a.s. 2014, 1214-8679
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
výzkum; ICT; školy; učitelé; žáci; srovnání
Klíčová slova anglicky
research; ICT; schools; teachers; pupils; comparison
Změněno: 9. 2. 2016 08:47, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Zavádí-li se určitá inovace do vzdělávání, tak ji zdaleka nestačí připravit a realizovat, ale je nutné rovněž vyhodnotit její úspěšnost. Na základě takové evaluace je pak možné uvažovat o dalším postupu. Zavádění informačních a komunikačních (digitálních) technologií do škol představuje bezesporu jednu z významných inovací vzdělávání. V České republice se bohužel systematické evaluaci či výzkumu v oblasti využívání ICT nevěnuje příliš pozornosti, a to již od samotného počátku masivního nástupu ICT do škol. Přesto existují zdarma dostupné zdroje informací, které nastavují pomyslné zrcadlo aktivitám (nejenom) škol v oblasti využívání ICT. Příkladem může být mezinárodní výzkum Benchmarking Access, Use and Attitudes to Technology in Europe’s Schools, s jehož vybranými výsledky seznamuje tento článek.
Anglicky
Th article is focused on research called Benchmarking Access, Use and Attitudes to Technology in Europe’s Schools (2013) and its results in Czech Republic.
Návaznosti
GA406/01/1078, projekt VaV |
|