2015
Problém kongruece v kurikulu tělesné výchovy v České republice.
VLČEK, Petr, Vladislav MUŽÍK, Martina HABRDLOVÁ a Michal LUPAČZákladní údaje
Originální název
Problém kongruece v kurikulu tělesné výchovy v České republice.
Název česky
Problém kongruece v kurikulu tělesné výchovy v České republice.
Název anglicky
Congruece in projected curricula in the Czech Republic
Autoři
VLČEK, Petr, Vladislav MUŽÍK, Martina HABRDLOVÁ a Michal LUPAČ
Vydání
KURIKULÁRNA REFORMA A PERSPEKTÍVY ZÁKLADNEJ ŠKOLY, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 2. 2016 13:39, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
Anotace
V originále
Transformační změny, které v českém školství v současnosti probíhají, jsou často spojovány s pojmem kvalita. Obvykle jsou používána slovní spojení, jako je kvalita vzdělávání, kvalita školy, kvalita kurikula, kvalita výuky aj. Hovoří se také o kvalitě jednotlivých vzdělávacích oborů. Vznik předkládaného textu byl iniciován hodnocením kvality české kurikulární reformy, která podle mnohých autorů zaostala za původním očekáváním, a to i v souvislosti s tělesnou výchovou. Jedním z konkrétních problémů revidovaného kurikula tělesné výchovy je nedostatečný soulad mezi projektovanými cíli tělesné výchovy, obsahem vzdělávání definovaným v rámcových vzdělávacích programech a nízká kongruence mezi jednotlivými formami kurikula české tělesné výchovy. V předloženém textu se proto zaměřujeme na výzkum některých aspektů realizace tělesné výchovy v České republice a srovnání českého projektovaného kurikula s kurikulem zahraničním (Irsko, USA, SRN, Nizozemsko). Věříme, že za daných okolností takto můžeme napomoci řešit problém souladu jednotlivých složek kurikula jako významného faktoru ovlivňujícího kvalitu vzdělávání a přispět do debaty o budoucích revizích a úpravách českého kurikula tělesné výchovy či například při tvorbě, revizi a implementaci aktuálně zaváděných standardů tělesné výchovy. Předpokládáme, že český příklad bude inspirativní i pro tvorbu kurikula v zahraničí.