2014
FM systém a dítě se sluchovým postižením předškolního věku
HORÁKOVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
FM systém a dítě se sluchovým postižením předškolního věku
Název česky
FM systém a dítě se sluchovým postižením předškolního věku
Název anglicky
FM technology and a child with hearing impairment in preschool age
Autoři
HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Olomouc, Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu, XV. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, II. konference mladých vědeckých pracovníků. od s. 55-62, 8 s. 2014
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00086522
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-244-4290-7
Klíčová slova česky
dítě s postižením sluchu; sluchadlo; kochleární implantát; FM technologie; rozvoj komunikačních dovedností
Klíčová slova anglicky
deaf child; hearing aid; cochlear implant; FM technology; development of communication skills
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2016 22:49, PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
V originále
Sluchadla a kochleární implantáty hrají klíčovou roli při kompenzaci sluchové vady. Ačkoliv jsme svědky neustálého pokroku ve vývoji těchto technických pomůcek, stále jejich uživatelé čelí potížím při recepci mluvené řeči v hlučném prostředí, či při větší vzdálenosti. Zde se nabízí prostor pro užívání FM technologie. Ve článku je pojednáno o možnostech využití FM systémů, zejména u dětí předškolního věku, což je pro období rozvoje řeči zcela zásadní. Popsány budou výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které bylo realizováno formou případové studie. V průběhu několika fází výzkumu byl posuzován přínos FM systému v oblasti jeho sluchové percepce a jazykového vývoje.
Anglicky
The hearing aids and cochelar implants play a crucial role in the proces of the hearing impairment compensation. Despite the fact of the continual technical development, the users keep facing the problems while spoken language perception in the noisy enviroment or within longer distance from speaker. Therefore there is a space for FM system technology using. Presented article deals with the FM system using, particularly in preschool children. This develompental period is considered to be essential for speech development. There are described the results of the qualitative research, which was carried out as a case study. Within the several phases of the research the benefit of the FM system has been evaluated in the area of the hearing perception and the language development.