e 2014

Nástroje pro hodnocení sluchové percepce a úrovně komunikačních dovedností uživatelů kochleárních implantátů raného a předškolního věku

HORÁKOVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Nástroje pro hodnocení sluchové percepce a úrovně komunikačních dovedností uživatelů kochleárních implantátů raného a předškolního věku

Název česky

Nástroje pro hodnocení sluchové percepce a úrovně komunikačních dovedností uživatelů kochleárních implantátů raného a předškolního věku

Název anglicky

The auditory perception assessment tools of cochlear implant users in early and preschool age

Vydání

první. Bratislava, 145 s. Kročanová L., Zubová M. Špeciálnopedagogické poradenstvo - Informačný bulletin XVIII. 2014

Nakladatel

Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie

Další údaje

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-89698-05-9

Klíčová slova česky

dítě s postižením sluchu; sluchadlo; kochleární implantát; nástroje pro hodnocení sluchové percepce; rozvoj komunikačních dovedností

Klíčová slova anglicky

deaf child; hearing aid; cochlear implant; the tools of auditory perception assessment; development of communication skills

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2016 22:25, PhDr. Radka Horáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Předkládaný článek se zabývá problematikou hodnocení sluchové percepce a komunikačních dovedností u dětí s postižením sluchu, zejména pak u uživatelů kochleárních implantátů. Poukazuje na důležitost včasného odhalení sluchové vady, přidělení adekvátní kompenzační pomůcky a zajištění týmové spolupráce při péči o dítě se sluchovým postižením. Autorka uvádí aktuální přehled zahraničních testových baterií a tuzemských materiálů užívaných při hodnocení přínosu kochleárního implantátu a příp. i sluchadel. V závěru článku přináší informace týkající se probíhajícího procesu ověřování české adaptace Škály pro posouzení sluchového vnímání u kojenců a batolat IT-MAIS.

Česky

Předkládaný článek se zabývá problematikou hodnocení sluchové percepce a komunikačních dovedností u dětí s postižením sluchu, zejména pak u uživatelů kochleárních implantátů. Poukazuje na důležitost včasného odhalení sluchové vady, přidělení adekvátní kompenzační pomůcky a zajištění týmové spolupráce při péči o dítě se sluchovým postižením. Autorka uvádí aktuální přehled zahraničních testových baterií a tuzemských materiálů užívaných při hodnocení přínosu kochleárního implantátu a příp. i sluchadel. V závěru článku přináší informace týkající se probíhajícího procesu ověřování české adaptace Škály pro posouzení sluchového vnímání u kojenců a batolat IT-MAIS.