NOVOTNÁ, Marie. Některá specifika vnímání interpretačních soutěží z pohledu žáků a studentů základních a středních hudebních škol (Some Specifics in the Perception of Musical Competitions from the Viewpoint of Students of Primary and Secondary Music Schools). Musicologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol. 50, No 2, p. 101-118. ISSN 1212-0391. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/MB2015-2-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Některá specifika vnímání interpretačních soutěží z pohledu žáků a studentů základních a středních hudebních škol
Name (in English) Some Specifics in the Perception of Musical Competitions from the Viewpoint of Students of Primary and Secondary Music Schools
Authors NOVOTNÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Musicologica Brunensia, Brno, Masarykova univerzita, 2015, 1212-0391.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Digitální knihovna FF MU
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00086528
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.5817/MB2015-2-8
UT WoS 000372522000008
Keywords in English musical competition; primary art school; conservatoire; musical high/grammar school; musical education; musical sociology; musicality; professional preparation; career of a musician; development of musical talent
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 29/4/2016 09:01.
Abstract
Tato studie se zaměřuje na hudebně interpretační soutěže z hlediska žáků a studentů základních a středních hudebních škol. Hledá alternativní přístupy pokud jde o růst hudebního potenciálu nadaných dětí. Ukazuje, že konvenční vnímání soutěží stále oslovuje hlavně budoucí profesionální hudebníky, kteří také považují jejich úroveň obtížnosti za přijatelnou.
Abstract (in English)
This study focuses on competitions in musical interpretation and examines these competitions from viewpoint of pupils and students of primary and secondary music schools. The study is looking for alternative approaches concerning the growth of the musical potential of gifted children. It shows that the conventual perception of competitions still satisfies mainly future professional musicians who consider its level of difficulty as suitable.
PrintDisplayed: 21/9/2024 16:00