ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Lenka GAJZLEROVÁ, Kateřina GRUBEROVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Nora JÁGEROVÁ, Kristýna KEHAROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Ivana MÁROVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Petra PISKOVÁ, Lucia PLEVOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Helena VAĎUROVÁ and Pavlína WINKLEROVÁ. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe (Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice). první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 367 pp. ISBN 978-80-210-8098-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe
Name in Czech Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe
Name (in English) Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice
Authors ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora BOČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Daniela ĎÁSKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona FIALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tinatin CHITORELIDZE (268 Georgia, belonging to the institution), Lenka GAJZLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina GRUBEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana HRČOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Godwin Jude Uchenna IROKABA (566 Nigeria, belonging to the institution), Nora JÁGEROVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Kristýna KEHAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KOPEČNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ivana MÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra ODEHNALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra PISKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucia PLEVOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alena FRANKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠIMČÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Helena VAĎUROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavlína WINKLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, 367 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086574
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8098-0
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; raná podpora; školní vzdělávání; podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami; pracovní uplatnění; tělesné a kombinované postižení; mentální postižení; schizofrenie; logopedická intervence; tablet; environmentální vzdělávání
Keywords in English inclusive education; early support; school education; support for children with special educational needs; job placement; physical and multiple disability; mental impairment; schizophrenia; speech therapy; tablets; environmental education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 21/2/2016 20:19.
Abstract
Monografie je výstupem projektu s názvem Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami řešeného na Masarykově univerzitě v rámci grantového projektu specifického výzkumu. Publikace je tematicky členěna na čtyři oblasti, které se zaměřují na jednotlivá témata v souladu s výzkumnými cíli participujících akademických pracovníků a studentů doktorského studijního programu. Úvodní tematický celek se orientuje na východiska inkluzivního vzdělávání, druhý na ranou podporu a předškolní vzdělávání. Třetí celek je věnován školnímu vzdělávání v inkluzivním prostředí a čtvrtý, závěrečný celek je zaměřen na inkluzi v sociálním kontextu. Ve všech kapitolách jednotlivých celků jsou prezentována výzkumná šetření zaměřená na inkluzivní vzdělávání v rámci Brna a Jihomoravského kraje.
Abstract (in English)
Monograph is the outcome of the project titled Current trends in the conception and implementation of inclusive education in the Czech Republic and the Faculty of Education with regard to pupils with special educational needs solved at Masaryk University in the framework of the grant project specific research. The publication is divided into four thematic areas, which focus on individual topics in line with the research goals of the participating academics and doctoral candidates. Introductory thematic unit focuses on the basis of inclusive education, the other on early support and early childhood education. The third unit is devoted to school education in an inclusive environment, and the fourth, final unit is aimed at inclusion in a social context. Each chapter presents researches focusing on inclusive education in the region of Brno and South Moravia.
Links
MUNI/A/1169/2014, interní kód MUName: Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 8/6/2024 18:18