2015
Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma
Název česky
Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma
Název anglicky
Inclusion in Schools and in Society as an Interdisciplinary Issue
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí), Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora BOČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ivona JEDLIČKOVÁ (203 Česká republika), Geraldina PALOVČÍKOVÁ (703 Slovensko), Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Hana OŠLEJŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ivo ŠLAPÁK (203 Česká republika, domácí), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martin VRUBEL (203 Česká republika, domácí) a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Brno, 363 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00086580
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8093-5
Klíčová slova česky
inkluze; inkluzivní vzdělávání; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; škola; řízení školy; kultura školy; společnost; sociální inkluze; perspektivy spolupráce
Klíčová slova anglicky
inclusion; inclusive education; pupils with special educational needs; school; school management; school culture; society; social inclusion; prospects of cooperation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2017 11:24, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Ve výzkumné monografii je řešeno téma inkluze jako interdisciplinární problém. Inkluzivní vzdělávání není jen problémem pedagogickým nebo speciálněpedagogickým, ale jeho realizace je podmíněna spoluprací celé řady vědních oborů – psychologie, lékařství i sociologie. Zajímaly nás otázky: Jaké faktory ovlivňují jednotlivé aktéry inkluzivního vzdělávání? Na jakých úrovních inkluzivního vzdělávání jednotlivé faktory působí? Jak identifikované faktory působí? Výzkumným prostředím byly běžné základní školy. Využity byly standardní postupy sociálně vědního a medicínského výzkumu, jak kvantitativního, tak kvalitativního charakteru. Výzkumná monografie je členěna do pěti větších celků s vnitřním členěním na kapitoly.
Anglicky
In the research book is addressing the topic of inclusion as an interdisciplinary issue. Inclusive education is not just educational or special educational issue, but its implementation is dependent on cooperation across a number of disciplines - psychology, medicine and sociology. We are interested in particular in answering following questions: What factors affect particular participants of inclusive education? At what levels do the factors function in inclusive education? How do these identified factors function The main research sectors are mainstream primary schools. Standard procedures for social science and medical research of both quantitative and qualitative nature were used. The research book is divided into five sections with internal division into chapters.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|