B 2015

Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma

BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma

Název česky

Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma

Název anglicky

Inclusion in Schools and in Society as an Interdisciplinary Issue

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí), Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora BOČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ivona JEDLIČKOVÁ (203 Česká republika), Geraldina PALOVČÍKOVÁ (703 Slovensko), Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Hana OŠLEJŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ivo ŠLAPÁK (203 Česká republika, domácí), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martin VRUBEL (203 Česká republika, domácí) a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, 363 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086580

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8093-5

Klíčová slova česky

inkluze; inkluzivní vzdělávání; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; škola; řízení školy; kultura školy; společnost; sociální inkluze; perspektivy spolupráce

Klíčová slova anglicky

inclusion; inclusive education; pupils with special educational needs; school; school management; school culture; society; social inclusion; prospects of cooperation

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2017 11:24, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Ve výzkumné monografii je řešeno téma inkluze jako interdisciplinární problém. Inkluzivní vzdělávání není jen problémem pedagogickým nebo speciálněpedagogickým, ale jeho realizace je podmíněna spoluprací celé řady vědních oborů – psychologie, lékařství i sociologie. Zajímaly nás otázky: Jaké faktory ovlivňují jednotlivé aktéry inkluzivního vzdělávání? Na jakých úrovních inkluzivního vzdělávání jednotlivé faktory působí? Jak identifikované faktory působí? Výzkumným prostředím byly běžné základní školy. Využity byly standardní postupy sociálně vědního a medicínského výzkumu, jak kvantitativního, tak kvalitativního charakteru. Výzkumná monografie je členěna do pěti větších celků s vnitřním členěním na kapitoly.

Anglicky

In the research book is addressing the topic of inclusion as an interdisciplinary issue. Inclusive education is not just educational or special educational issue, but its implementation is dependent on cooperation across a number of disciplines - psychology, medicine and sociology. We are interested in particular in answering following questions: What factors affect particular participants of inclusive education? At what levels do the factors function in inclusive education? How do these identified factors function The main research sectors are mainstream primary schools. Standard procedures for social science and medical research of both quantitative and qualitative nature were used. The research book is divided into five sections with internal division into chapters.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty