2015
Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu
Název anglicky
How kindergarten teachers perceive educational reality
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Zlín, Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula, od s. 37-48, 12 s. Předškolní a primární výchova a vzdělávání 373.2/3, 2015
Nakladatel
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00086593
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7454-555-9
Klíčová slova česky
profesní vidění; učitel mateřské školy; videonahrávky
Klíčová slova anglicky
professional vision; kindergarten teacher; video
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2016 12:29, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Kapitola si klade za cíl seznámit čtenáře s fenoménem profesního vidění. Zabývá se tím, jak vnímání vzdělávací reality ovlivňuje rozhodování učitele mateřské školy a jeho jednání. Vnímání vzdělávací reality souvisí s reflektivními dovednostmi. Ty se stávají důležitou součástí diskurzu o profesionalitě učitele. V kapitole jsou zachyceny výsledky výzkumu zaměřeného na zjištění oblastí, kterých si všímají učitelé mateřských škol s různou délkou praxe a různou úrovní dosaženého vzdělání.
Anglicky
Chapter aims to familiarize the reader with the phenomenon of professional vision. It looks at how the perception of the educational reality affects the decision kindergarten teacher and his actions. Perception of educational properties associated with reflective skills. They have become an important part of the discourse on teacher professionalism. The chapter recorded the results of research aimed at finding areas which attract teachers of kindergartens with different length of service and levels of educational attainment.