C 2015

Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu

Název anglicky

How kindergarten teachers perceive educational reality

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Zlín, Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula, od s. 37-48, 12 s. Předškolní a primární výchova a vzdělávání 373.2/3, 2015

Nakladatel

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086593

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7454-555-9

Klíčová slova česky

profesní vidění; učitel mateřské školy; videonahrávky

Klíčová slova anglicky

professional vision; kindergarten teacher; video

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2016 12:29, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola si klade za cíl seznámit čtenáře s fenoménem profesního vidění. Zabývá se tím, jak vnímání vzdělávací reality ovlivňuje rozhodování učitele mateřské školy a jeho jednání. Vnímání vzdělávací reality souvisí s reflektivními dovednostmi. Ty se stávají důležitou součástí diskurzu o profesionalitě učitele. V kapitole jsou zachyceny výsledky výzkumu zaměřeného na zjištění oblastí, kterých si všímají učitelé mateřských škol s různou délkou praxe a různou úrovní dosaženého vzdělání.

Anglicky

Chapter aims to familiarize the reader with the phenomenon of professional vision. It looks at how the perception of the educational reality affects the decision kindergarten teacher and his actions. Perception of educational properties associated with reflective skills. They have become an important part of the discourse on teacher professionalism. The chapter recorded the results of research aimed at finding areas which attract teachers of kindergartens with different length of service and levels of educational attainment.