C 2015

Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole

HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole

Název anglicky

The teacher as an initiator of development of experiential and creativity-based learning in pre-school education

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Zlín, Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula, od s. 58-73, 16 s. 10 publikace ve vědecké edici Pedagogika, 2015

Nakladatel

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086610

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7454-555-9

Klíčová slova česky

Učení orientované na dítě; didaktický konstruktivismus; prožitkové učení; pedagogické dílo; živý obraz; hra; psychosomatická jednota; případová studie

Klíčová slova anglicky

learning oriented child; didactic constructivism; experiential learning; pedagogical work; still picture; play; psychosomatic unity; case study

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2016 09:54, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Případová studie přináší příklady z výchovně vzdělávací práce v mateřské škole. Ukazuje, jak děti poznávají skrze vlastní činnosti, které garantuje učitel jako autor výukového celku. Výukový celek představuje pedagogické dílo, založené na promyšleném strukturování výuky, respektu k dětskému vnímání světa, na tvořivosti a práci s detaily. Popis konkrétních výukových situací, v nichž děti pracují formou živých obrazů, fungujících na principu psychosomatické jednoty těla, dokládá specifické nároky na práci učitele při vedení výuky založené na prožitku.

Anglicky

Case study provides examples of educational work in kindergarten. It shows how children learn through their own actions, which guarantees the teacher as the author of an educational whole. Educational unit represents a pedagogical work, based on a sophisticated structuring of education, respect for the child's perception of the world, creativity and detailed work. Description of specific teaching situations in which children work in the form of still pictures, the mechanism of psychosomatic unity of body, demonstrates the specific demands of the job teachers in conducting lessons based on experience.

Návaznosti

MUNI/A/1317/2014, interní kód MU
Název: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty