2016
COMPARATIVE PHYSICAL EDUCATION – SOME METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS FROM SOCIAL SCIENCE PERSPECTIVE
VLČEK, PetrZákladní údaje
Originální název
COMPARATIVE PHYSICAL EDUCATION – SOME METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS FROM SOCIAL SCIENCE PERSPECTIVE
Název česky
Komparativní výzkum v kinantropologii - některé metodologické úvahy z pohledu sociálních věd
Autoři
VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 10th International Conference on Kinanthropology "Sport and Quality of Life" od s. 13-22, 10 s. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00089398
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8129-1
UT WoS
000389890200001
Klíčová slova česky
tělesná výchova; sociální vědy; srovnávací výzkum; metodologie; komparativní výzkum; problémový přístup
Klíčová slova anglicky
physical education and sport; social sciences; comparative research; methodology; comparative method; problem approach
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2017 15:39, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
The study deals with some chosen problems of the comparative physical education and sport methodology. The goal of the text is to contribute to the quality methodological discourse in physical education and sport sciences. The author also attempts to show some possible approaches to the process of the comparative research in physical education and sport based on the problem approach methodology. Apart from the brief theoretical and historical issues of the comparative research in chosen social sciences which stand for the basis of the authors further considerations the text presents some principles of comparative research valid also for the research in physical education and sport. The principles are based on the methodology used in chosen social sciences which use the scientific comparative method. The text presents particular steps of the comparative method in physical education and sport research. The final paragraphs deal with some considerations about the role of descriptive and case oriented studies in the physical education and sport research mainly from the problem oriented scientific approach.
Návaznosti
MUNI/A/0963/2015, interní kód MU |
|