D 2016

COMPARATIVE PHYSICAL EDUCATION – SOME METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS FROM SOCIAL SCIENCE PERSPECTIVE

VLČEK, Petr

Základní údaje

Originální název

COMPARATIVE PHYSICAL EDUCATION – SOME METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS FROM SOCIAL SCIENCE PERSPECTIVE

Název česky

Komparativní výzkum v kinantropologii - některé metodologické úvahy z pohledu sociálních věd

Autoři

VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 10th International Conference on Kinanthropology "Sport and Quality of Life" od s. 13-22, 10 s. 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00089398

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8129-1

UT WoS

000389890200001

Klíčová slova česky

tělesná výchova; sociální vědy; srovnávací výzkum; metodologie; komparativní výzkum; problémový přístup

Klíčová slova anglicky

physical education and sport; social sciences; comparative research; methodology; comparative method; problem approach

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2017 15:39, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The study deals with some chosen problems of the comparative physical education and sport methodology. The goal of the text is to contribute to the quality methodological discourse in physical education and sport sciences. The author also attempts to show some possible approaches to the process of the comparative research in physical education and sport based on the problem approach methodology. Apart from the brief theoretical and historical issues of the comparative research in chosen social sciences which stand for the basis of the authors further considerations the text presents some principles of comparative research valid also for the research in physical education and sport. The principles are based on the methodology used in chosen social sciences which use the scientific comparative method. The text presents particular steps of the comparative method in physical education and sport research. The final paragraphs deal with some considerations about the role of descriptive and case oriented studies in the physical education and sport research mainly from the problem oriented scientific approach.

Návaznosti

MUNI/A/0963/2015, interní kód MU
Název: Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty