2015
Pupil self-assessment and assessment of the teacher – two closely related processes
KRATOCHVÍLOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Pupil self-assessment and assessment of the teacher – two closely related processes
Autoři
Vydání
Przegląd Pedagogiczny, Bydgoszcz, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2015, 1897-6557
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
učitel; žák; hodnocení; sebehodnocení; model komplexního rozvíjejícího hodnocení; osobní zdatnost
Klíčová slova anglicky
teacher; pupil; assessment; self-assessment; comprehensive developing assessment model;self-efficacy
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 2. 2016 08:54, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Anotace
V originále
In this contribution we describe a model of a comprehensive and developing assessment and conditions for its implementation. In the proposed model student self-assessment is fully connected to the systematic assessment of the teacher and gains a significant importance for self-directed learning. Both assessing processes (teacher assessment and pupil self-assessment) support the student´s motivation and efforts to achieve the set goals and encourage teachers to select appropriate strategies developing the personality of the pupil.