KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pupil self-assessment and assessment of the teacher – two closely related processes. Przegląd Pedagogiczny. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2015, roč. 2015, č. 1, s. 19-29. ISSN 1897-6557.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pupil self-assessment and assessment of the teacher – two closely related processes
Autoři KRATOCHVÍLOVÁ, Jana.
Vydání Przegląd Pedagogiczny, Bydgoszcz, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2015, 1897-6557.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učitel; žák; hodnocení; sebehodnocení; model komplexního rozvíjejícího hodnocení; osobní zdatnost
Klíčová slova anglicky teacher; pupil; assessment; self-assessment; comprehensive developing assessment model;self-efficacy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Změněno: 17. 2. 2016 08:54.
Anotace
In this contribution we describe a model of a comprehensive and developing assessment and conditions for its implementation. In the proposed model student self-assessment is fully connected to the systematic assessment of the teacher and gains a significant importance for self-directed learning. Both assessing processes (teacher assessment and pupil self-assessment) support the student´s motivation and efforts to achieve the set goals and encourage teachers to select appropriate strategies developing the personality of the pupil.
VytisknoutZobrazeno: 21. 5. 2024 04:33