2015
V první linii… Inovativní přístupy v průvodcovské a lektorské činnosti. Výstupy kolokvia Komise pro práci s veřejností a muzejní pedagogiku AMG ČR (metodický materiál)
JAGOŠOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
V první linii… Inovativní přístupy v průvodcovské a lektorské činnosti. Výstupy kolokvia Komise pro práci s veřejností a muzejní pedagogiku AMG ČR (metodický materiál)
Název česky
V první linii… Inovativní přístupy v průvodcovské a lektorské činnosti. Výstupy kolokvia Komise pro práci s veřejností a muzejní pedagogiku AMG ČR (metodický materiál)
Název anglicky
In the first line... Inovative approaches to guides and lecturers activities. Outcomes of colloquium of Committee for public relations and museum pedagogy by Association of museums and galleries of the Czech Republic (methodical text)
Autoři
Vydání
Brno, 23 s. 2015
Nakladatel
Ústav archeologie a muzeologie FF MU - Oddělení muzeologie a Katedra UNESCO pro muzeologii a světové dědictví
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
muzejní profese; muzejní pedagog; muzejní průvodce; muzejní pracovníci v první linii
Klíčová slova anglicky
museum profession; museum educator; museum guide; museum staff in the first line
Změněno: 19. 2. 2016 14:54, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
V originále
Na čtyřicet muzejníků se zaměřilo na definování tzv. muzejních profesí v první linii, které se věnují každodenní pravidelné a systematické práci s muzejním publikem, a na charakteristiku základních problémů, s nimiž se tyto profese v současnosti potýkají. Prostřednictvím skupinových aktivit a společných diskusí účastníci hledali možné cesty k řešení aktuálních problémů profese a také vlastní potenciál, který by mohl být impulsem pro prvotní změny.
Anglicky
More than forty museum workers aimed to defining of so called museum professions in the first line, that are regularly and systematicly connected with every-day contact with museum audiences, and for basic characteristics of key current problems of these professions. By the focus groups activities and common discussions workshop participants tried to look for relevant solutions of actual problems of professions and their own potential as an impulse for the first changes.