REISSMANNOVÁ, Jitka. Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno. In Beata Szluz, Tatiana Matulayová, Ilona Pešatová. Cross - sectoral cooperation in order to solve social problems. 1. vyd. Rzeszow: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015, s. 160-171. ISBN 978-83-7996-203-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15584/978-83-7996-203-7_14.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Experiential learning - developing prosocial students of the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno
Autoři REISSMANNOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Rzeszow, Cross - sectoral cooperation in order to solve social problems, od s. 160-171, 12 s. 2015.
Nakladatel Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086679
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-83-7996-203-7
Doi http://dx.doi.org/10.15584/978-83-7996-203-7_14
Klíčová slova česky první pomoc;základní škola;inovace
Klíčová slova anglicky first aid;primary school;innovations
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D., učo 23275. Změněno: 13. 3. 2016 21:53.
Anotace
The chapter describes the innovations that we have implemented in the Department of Health Education Faculty of Education, Masaryk University in Brno and are focused on the development prosociality students. These include the results of research (analysis of curriculum) and activities related to experiential learning first aid, and newly with the prevention of the syndrome of old age. Innovative teaching leads not only to increase the health literacy of students, but also - in the framework of experiential learning - a deep personal experience. Furthermore, in the chapter we deal with the ossibilities of implementation of these activities into the school curricula of primary schools - especially (but not only) in the educational area of Humans and Society (Civics) and cross-cutting theme of Personal and Social Education.
Anotace česky
Kapitola popisuje inovace, které jsme realizovali na Katedře výchovy ke zdraví Pedagogické fakulty MU v Brně a jsou zaměřeny na rozvoj prosociálnosti studentů. Jedná se zejména o aktivity související se zkušenostním učením v oblasti první pomoci a nově také s problematikou prevence syndromu stáří. Inovovaná výuka vede nejen ke zvýšení zdravotní gramotnosti studentů, ale také – v rámci zkušenostního učení - k hlubokému osobnímu prožitku. Dále se v kapitole představujeme výsledky původního výzkumu (analýzy kurikula) a zabýváme možnostmi implementace těchto aktivit do školních vzdělávacích programů základních škol – především (ale ne jen) do vzdělávací oblasti Člověk a společnost (Výchova k občanství) a průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 00:02