BUDÍNOVÁ, Irena. Geometrické aktivity podporující přirozený rozvoj geometrických pojmů. In Jiřina Novotná. 9. didaktická konference s mezinárodní účastí. Brno: PdF MU, 2015, s. 42-46. ISBN 978-80-210-8143-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Geometrické aktivity podporující přirozený rozvoj geometrických pojmů
Název anglicky Activities in Geometry that Naturally Develop Geometric Concept
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, 9. didaktická konference s mezinárodní účastí, od s. 42-46, 5 s. 2015.
Nakladatel PdF MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086696
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8143-7
Klíčová slova česky Rovinná geometrie; geometrické pojmy; případová studi
Klíčová slova anglicky Plane geometry; geometric cocncepts; case study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Irena Budínová, Ph.D., učo 15471. Změněno: 21. 3. 2016 10:09.
Anotace
Prostorová představivost je důležitá pro každého z nás. Abychom u dětí rozvíjeli prostorovou představivost, musíme jim nabízet mnoho zkušeností, které zohledňují geometrické vztahy. Jedna z aktivit, která pracuje s geometrickými vztahy, je popsána v příspěvku. Ukazujeme, jak žáci prvního stupně ZŠ pracují s geometrickými pojmy a jak dokáží pomocí vlastního autonomního jazyka popisovat realitu. Činnost může být přínosná pro motivaci v hodinách geometrie. Výsledek vznikl v rámci výzkumu rozvoje prostorové představivosti žáků.
Anotace anglicky
Spatial sense is an essential part of every person’s life. To develop spatial sense, we must have many experiences that focus on geometric relationships. One of activities that work with geometry relationships is described in the contribution. We show how children of the first degree work with geometric concepts and how they use their autonomous language to describe reality. The activity can be helpful for motivation in geometry lessons. The outcome arrised in the frame of research with development of spatial sense.
VytisknoutZobrazeno: 14. 9. 2024 22:59