CÍDLOVÁ, Hana, Anna BAYEROVÁ a Gabriela KUBĚNOVÁ. Nadaní žáci a práce s textem. In Jiřina Novotná (ed.). 9. didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 47-53. ISBN 978-80-210-8143-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nadaní žáci a práce s textem
Název anglicky Gifted pupils and work with text
Autoři CÍDLOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Gabriela KUBĚNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, 9. didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků, od s. 47-53, 7 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086717
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8143-7
Klíčová slova česky Nadání; práce s textem; motivace; test
Klíčová slova anglicky Gift; work with text; motivation; test
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Změněno: 4. 3. 2016 08:15.
Anotace
Dovednost vyhledávat informace v textu patří k nejzákladnějším dovednostem, nezbytným pro studium. Autorky tohoto textu ve svém výzkumu mezi více než 400 žáky zjistily, že přestože na osmiletá gymnázia jsou vybíráni žáci, u kterých se předpokládají lepší předpoklady ke studiu, mohou tito nadanější žáci v některých případech vyhledávat informace v textu méně úspěšně než jejich vrstevníci ze základní školy. Autorky tento jev rozebírají a pokoušejí se nalézt alespoň některé příčiny.
Anotace anglicky
The skill to search for information in the text belongs to the most important skills necessary for study. The authors of this text have found in their research with more than 400 pupils that pupils of eight-year secondary schools in some cases are not so successful in seeking for information in text as their peers from nine-year elementary schools. This seems to be in conflict with the fact that pupils of eight-year secondary schools are chosen to be more talented for study. The authors discuss this phenomenon and try to find at least some of the reasons.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:25