Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1336414, author = {Šutová, Michaela}, address = {Brno}, booktitle = {Moderní trendy ve vyučování, matematiky a přírodovědných předmětů V}, editor = {Monika Šindelková (ed.)}, keywords = {Textbooks; reading of textbooks; eye-tracking; physics}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-8136-9}, pages = {68-77}, publisher = {Masarykova univerzita v Brně}, title = {Fyzikální učebnice z pohledu chlapců a dívek}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1336414 AU - Šutová, Michaela PY - 2015 TI - Fyzikální učebnice z pohledu chlapců a dívek PB - Masarykova univerzita v Brně CY - Brno SN - 9788021081369 KW - Textbooks KW - reading of textbooks KW - eye-tracking KW - physics N2 - Tento příspěvek popisuje vnímání, čtení a způsob procházení tří vybraných učebnic fyziky žáky (n = 12) základních škol. Výzkum se přitom zaměřuje a poukazuje na rozdíly mezi chlapci a dívkami. V rámci každé učebnice byla vybrána kapitola o spalovacích motorech. Jako výzkumná metoda umožňující srovnání byla využita metoda eye-trackingu za pomoci přístroje SMI RED 250 a následně také hloubkového rozhovoru. Výstupy příspěvku ukazují zmiňované rozdíly ve vnímání učebnic a práci s nimi mezi chlapci a dívkami. Naznačují také možné úpravy fyzikálních učebnice, které by mohly zvýšit efektivitu (čtenost a srozumitelnost) při výuce fyziky. Výzkum byl realizován v průběhu října 2015. ER -
ŠUTOVÁ, Michaela. Fyzikální učebnice z pohledu chlapců a dívek. In Monika Šindelková (ed.). \textit{Moderní trendy ve vyučování, matematiky a přírodovědných předmětů V}. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2015, s.~68-77. ISBN~978-80-210-8136-9.
|