2015
Education to overcoming violated reciprocity between man and nature
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Education to overcoming violated reciprocity between man and nature
Název česky
Podíl vzdělávání na překonávání narušené vzájemnosti mezi člověkem a přírodou
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, od s. 333-338, 6 s. 2015
Nakladatel
STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00086736
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-619-7105-45-2
ISSN
UT WoS
000393896200043
Klíčová slova česky
biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; ekosociální teorie vzdělávání;
Klíčová slova anglicky
biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2017 14:29, Dana Nesnídalová
V originále
In agreement with the vision of life in harmony with nature brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author connects its characteristic with environmental access in intention of eco-social theories of education. She also suggests the possibility of its development. She presents the possibility of a gradual transition from the anti-environmental to the proenvironmental orientation in primary school. The content analysis presents a selection of key themes, showing a broad range of educational content essential to clarify the antithesis of culture and nature. The content analysis presents the key themes that illustrate the wide range of educational content essential to clarify the antithesis of culture and nature. Teacher's concept of biophile oriented education has a determining influence on psychodidactic curriculum transformation and its mastery reflecting didactic perspective.
Česky
V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. V teoretické studii autorka spojuje její charakteristiky s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Biofilní orientaci vzdělávání posuzuje jako ideovou dimenzi kurikula, založeného na jiném konceptu přírody a kultury. Na základě obsahové analýzy uvádí výběr klíčových témat, který dokládá široký rozsah vzdělávacího obsahu podstatného k objasňování protikladu kultury a přírody. Určující vliv na psychodidaktickou transformaci učiva i jeho zvládnutí z perspektivy ontodidaktické má učitelovo pojetí biofilně orientované výuky.
Návaznosti
MUNI/A/1317/2014, interní kód MU |
|