D 2015

Education to overcoming violated reciprocity between man and nature

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Education to overcoming violated reciprocity between man and nature

Název česky

Podíl vzdělávání na překonávání narušené vzájemnosti mezi člověkem a přírodou

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, od s. 333-338, 6 s. 2015

Nakladatel

STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086736

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-619-7105-45-2

ISSN

UT WoS

000393896200043

Klíčová slova česky

biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; ekosociální teorie vzdělávání;

Klíčová slova anglicky

biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2017 14:29, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

In agreement with the vision of life in harmony with nature brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author connects its characteristic with environmental access in intention of eco-social theories of education. She also suggests the possibility of its development. She presents the possibility of a gradual transition from the anti-environmental to the proenvironmental orientation in primary school. The content analysis presents a selection of key themes, showing a broad range of educational content essential to clarify the antithesis of culture and nature. The content analysis presents the key themes that illustrate the wide range of educational content essential to clarify the antithesis of culture and nature. Teacher's concept of biophile oriented education has a determining influence on psychodidactic curriculum transformation and its mastery reflecting didactic perspective.

Česky

V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. V teoretické studii autorka spojuje její charakteristiky s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Biofilní orientaci vzdělávání posuzuje jako ideovou dimenzi kurikula, založeného na jiném konceptu přírody a kultury. Na základě obsahové analýzy uvádí výběr klíčových témat, který dokládá široký rozsah vzdělávacího obsahu podstatného k objasňování protikladu kultury a přírody. Určující vliv na psychodidaktickou transformaci učiva i jeho zvládnutí z perspektivy ontodidaktické má učitelovo pojetí biofilně orientované výuky.

Návaznosti

MUNI/A/1317/2014, interní kód MU
Název: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty